H&M tłumaczy się z rasistowskiej wpadki
H&M ma poważne kłopoty po tym, jak na stronie sklepu on-line giganta odzieżowego pojawiło się zdjęcie czarnoskórego chłopca prezentującego bluzę z napisem „Coolest Monkey in The Jungle”. Screenshot zdjęcia pojawił się po raz pierwszy na Twitterze dziennikarza the New York Times Charlesa M. Blow’a, ale w krótkim czasie zdominowało sieć, wywołując burzę komentarzy.
. @hm, have you lost your damned minds?!?!?! pic.twitter.com/EYuCXLZtv3
— Charles M. Blow (@CharlesMBlow) 8 stycznia 2018
Komentatorzy zwracają uwagę na brak wyczucia i wrażliwości osób odpowiedzialnych za prezentowanie produktów H&M w internecie. Zastanawiają się także, jak zdjęcie to mogło w ogóle ujrzeć światło dzienne i nie zostało zakwestionowane przez ani jedną osobę zaangażowaną w proces tworzenia kampanii reklamowej. Inny obserwatorzy wskazują na fakt, że taki sam model bluzy, tyle że w innym kolorze i z napisem „Ekspert Survivalu” czy „Przewodnik Junior” zostały zaprezentowane na białych modelach.
Rzeczniczka H&M Anna Eriksson wystosowała oficjalne przeprosiny w imieniu odzieżowego giganta. – To zdjęcie zostało usunięte ze wszystkich kanałów H&M. Przepraszamy każdego, kogo mogło obrazić – tłumaczy się Eriksson. Bluza z napisem „Coolest Monkey in The Jungle” nadal jednak pozostaje w sprzedaży.
Tymczasem The Weeknd, który miał nawiązać współpracę z H&M nad jedną z autorskich kolekcji, w następstwie incydentu ogłosił na Twitterze, że nie dojdzie ona do skutku.
Źródło: The Huffington Post, Dazed Digital, CNN