Booking.com rozdał ponad 8,5 mln złotych dla 10 start-upów z całego świata, które wspierają rozwój zrównoważonej turystyki

Od firm zajmujących się ochroną dzikich zwierząt, po organizacje wspierające marginalizowane grupy społeczne.
.get_the_title().

W dobie masowej turystyki, fenomenu, który współcześnie przybrał tak duże rozmiary, że zaczęło nazywać go “przeturystycznieniem” (z ang. “overtourism”), istnieje paląca potrzeba wspierania firm, organizacji i instytucji zajmujących się minimalizowaniem tego negatywnego zjawiska.

Ich działania wpisują się w zupełnie przeciwny ruch zwany zrównoważoną turystyką.

Ma ona na celu niwelowanie wpływu masowej turystyki na środowisko naturalne i dobrobyt lokalnych społeczności, jednocześnie wspierając regionalną kulturę, tradycje i kreując przy tym miejsca pracy. Booking.com, jedna z najbardziej rozpoznawalnych internetowych platform działających w sektorze turystycznym, aktywnie wspiera lokalne organizacje z całego świata, które starają się uczynić podróżowanie bardziej zrównoważonym. Specjalny program, który ustanowiony został przez Booking.com w ramach tych działań, obejmuje nie tyle wsparcie merytoryczne w postaci warsztatów i szkoleń, ale głównie finansowe – tegoroczna pula nagród, które przyznano zrównoważonym start-upom w tym roku, wynosi ponad 8,5 miliona złotych!

Źródło: Booking.com

W tym roku, spośród tysiąca aplikacji, które napłynęły do programu, wybrano 10 organizacja i start-upów z dziewięciu krajów świata. Ich przedstawiciele wezmą udział w 3-tygodniowym programie rozwojowym i otrzymają dofinansowanie na kontynuowanie zrównoważonych działań opiewające na kwotę od 100 tys. do 500 tys. euro.

Oto lista 10 tegorocznych laureatów:

1. Avy, Holandia – 200 tys. euro

Źródło: sUAS News

Firma zajmuje się produkcją dronów, które mogą być wykorzystywane długodystansowo do dostarczania lekarstw, ochrony dzikiej przyrody i konserwacji natury na trudno dostępnych obszarach.

2. Clean Travel, Australia – 100 tys. euro

Źródło: Clean Travel

Firma zapewnia oprogramowanie dla lokalnych operatorów podróży i agencji turystycznych działających na obszarze zrównoważonej turystyki. Pomaga im w integracji z głównymi światowymi platformami podróżniczymi i zapewnia internetowy system sprzedaży.

3. Hydrao, Francja – 100 tys. euro

Źródło: iReviews

Hydrao produkuje prysznice typu “smart”, które pokazują użytkownikom zużycie wody w realnym czasie. W wielu destynacjach podróżniczych, zwłaszcza tych odległych, często występują niedobory wody. Dzięki temu rozwiązaniu turyści, którym na sercu leży dobro środowiska naturalnego i lokalnej społeczności, będą mogli wyregulować swoje zużycie wody w czasie podróży.

4. I Like Local, Holandia – 100 tys. euro

Platforma, która łączy podróżników z lokalnymi mieszkańcami regionów w krajach rozwijających się. Aktualnie nacisk położono na Kenię, ale w planach jest rozwój programu w innych miejscach i na innych kontynentach. Platforma ma na celu zapewnienie autentycznych doświadczeń podróżnym i wygenerowanie dodatkowego dochodu dla lokalnych społeczności.

5. Impulse Travel, Kolumbia – 400 tys. euro

Źródło: impulsetravel.co

Platforma wspierająca rozwój turystyki w regionach powojennych. Angażuje lokalnych aktywistów pokoju i liderów lokalnych społeczności w działania turystyczne utrzymane w duchu zrównoważonego rozwoju. Głównym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa w regionie i jego gwarancja dla podróżujących.

6. NotOnMap, India – 250 tys. euro

Źródło: www.notonmap.com

Start-up, który wspiera kulturę i dziedzictwo zmarginalizowanych społeczności. Angażuje ich przedstawicieli w odbudowywanie i restaurację tradycyjnych budowli i, tym samym, kreowanie wyjątkowych atrakcji dla turystów.

7. Okra Solar, Australia – 400 tys. euro

Źródło: LinkedIn Okra Solar

Australijski start-up, który wykorzystuje energię słoneczną i przetwarza ją na elektryczność dla domostw znajdujących się na trudno dostępnych obszarach wiejskich. Samym społeczności te mogą tym samym zapewnić miejsca noclegowe dla podróżników, które poszukują destynacji znajdujących się poza przetartym szlakiem.

8. PichaEats, Malezja – 175 tys. euro

Źródło: Genashtim

PichaEats to organizacja, w ramach której uchodźcy przebywający w Malezji mogą przygotowywać i sprzedawać rodzime posiłki. Organizuje ich dowóz w różnych miastach w Malezji, umożliwiając uchodźcom zdobycie nowych źródeł dochodu.

9. SASANE Sisterhood Trekking and Travel, Nepal – 175 tys. euro

Źródło: planeterra.org

Organizacja oferuje szkolenia trekkingu dla kobiet, które padły ofiarą handlu ludźmi. Wspiera także uzyskanie przez nich kwalifikacji lokalnego przewodnika w regionach górskich. Dzięki temu młode kobiety uzyskują finansową niezależność i nie są zmuszane do przedwczesnych małżeństw czy świadczenia usług seksualnych.

10. Sumba Hospitality Foundation, Indonezja – 100 tys. euro

Źródło: YouTube

Fundacja, która łączy lokalną siłę roboczą z luksusowymi ekoresortami. Zajmuje się organizacją szkoleń i warsztatów dla młodzieży, która następnie jest zatrudniana w resortach. Te z kolei wybudowane zostały z ekologicznych materiałów, wykorzystują zrównoważone źródła energii i serwują dania przygotowane z lokalnych produktów.

Tekst: AO

Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook