Prototypowy model e-tron, czyli przedsmak pierwszego w pełni elektrycznego Audi

Producent obiecuje, że ich elektryczny SUV połączy komfort podróżowania z wydajną baterią o dużym zasięgu.
.get_the_title().

Innowacje, które możemy dziś oglądać w najnowszych modelach Audi powstały dzięki wieloletniej pracy zespołów najlepszych inżynierów designerów i wizjonerów.

Pierwowzór Audi e-tron zadebiutował na tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Genewie.

Zanim jednak model trafi do seryjnej produkcji w belgijskiej fabryce, zakamuflowane samochody testowe są poddawane szeregowi prób w ekstremalnych warunkach w różnych zakątkach świata.

Samochód ten wyróżniać się będzie dużą ilością miejsca w kabinie, a także naprawdę pokaźną przestrzenią bagażową.

Elektryczny napęd quattro zapewni wydajność w każdym terenie.

Użytkownicy docenią też zasięg, odpowiadający potrzebom długich podróży, a także wszechstronne opcje doładowywania baterii. W stacjach szybkiego ładowania, zapewniających moc 150 kW, samochód w niespełna 30 minut będzie gotowy do dalszej jazdy.

Audi zaoferuje też zaawansowane rozwiązania pozwalające na ładowanie akumulatorów w domu. Standardowy system umożliwia ładowanie z mocą wyjściową do 11 kW, ale mając do dyspozycji opcjonalną ładowarkę, można tę moc podwoić.

Audi e-tron dzięki zaawansowanej technologii ma możliwość ładowania w preferowanej przez właściciela taryfie opłat za energię elektryczną.

W ten sposób będzie można ładować akumulator w godzinach, w których energia elektryczna jest tańsza, uwzględniając przy tym indywidualne czynniki, takie jak planowany czas wyjazdu i aktualny poziom naładowania. Jeśli dom użytkownika wyposażony jest w system fotowoltaiczny, wówczas może on zoptymalizować proces ładowania akumulatora, tak by większość energii była generowana przez panele słoneczne.

Audi jest w tej chwili w procesie przekształcania się z klasycznego wytwórcy samochodów w dostawcę kompleksowych systemów mobilności.

Audi e-tron to początek nowej ery dla marki. Model pojawi się w przedsprzedaży pod koniec 2018 roku.

Zanim SUV pojawi się na drogach, przechodzi surowe testy na czterech kontynentach. W chłodach Skandynawii i w upale Afryki, na ogromnych wysokościach najwyższych gór Azji i na północnej pętli toru Nürburgring, w korkach chińskich miast i na amerykańskich autostradach. Audi sprawdza przedprodukcyjne modele we wszystkich strefach klimatycznych, w temperaturach sięgających od -20°C do +50°C. W testach bierze udział prawie 250 prototypów Audi e-tron, które pokonają łącznie ponad pięć milionów kilometrów.

 

Tekst: KK
Zdjęcia: Audi