Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Ponad dziesięć Mercedesów z napędem całkowicie elektrycznym do 2022 roku

Mercedes stawia na elektryfikację, wprowadzając na rynek nową markę EQ. Koncern zaangażuje się też w stworzenie kompleksowego ekosystemu, obejmującego niezbędną infrastrukturę do ładowania.
.get_the_title().

Do 2022 roku w ofercie będzie więcej niż dziesięć pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym. Przeprowadzimy też elektryfikację całego portfolio Mercedes-Benz. W przypadku każdej serii modelowej nasi klienci będą mogli wybrać przynajmniej jedną elektryczną alternatywę – mówi Ola Källenius, który odpowiada za badania i rozwój w koncernie Daimler. To oznacza, że łączna liczba hybrydowych i elektrycznych modeli wzrośnie do pięćdziesięciu. Mercedes kładzie nacisk na wysoce efektywne, zaawansowane technicznie silniki spalinowe, systematyczną hybrydyzację oraz jednostki elektryczne zasilane energią z akumulatora lub ogniw paliwowych, jak na przykład w opisywanym przez nas niedawno modelu GLC F-CELL.

Produkcja pierwszego seryjnego modelu nowej marki EQ ma ruszyć w 2019 roku. SUV o nazwie EQC wyposażono w dwa silniki elektryczne przy każdej z osi, o łącznej mocy 408 KM!

Model EQC symbolizuje początek nowej ery mobilności w koncernie Daimler. Przekonuje sumą zalet w zakresie komfortu i zasięgu. Zaawansowana strategia działania napędu ma pozwolić na przejechaniu dystansu ponad 450 kilometrów. Będzie produkowany w fabryce Mercedesa w Bremen.

Jedenaście lat temu Smart Fortwo electric drive uczynił Daimlera pierwszym producentem, który zaoferował produkowane seryjnie auto elektryczne. Dziś w sprzedaży jest już czwarta generacja elektrycznego Smarta. Od 2020 roku będą sprzedawane wyłącznie modele na prąd. W dalszą przyszłość pozwala spojrzeć studium designerskie smart vision EQ fortwo, ilustrujące nowe rozwiązania dla zindywidualizowanego, elastycznego i efektywnego lokalnego transportu publicznego.

Autonomiczny, zasilany jednostką elektryczną smart vision EQ prezentuje spójną koncepcję miejskiej mobilności opartą między innymi o carsharing.

Model EQA to prototyp elektrycznego auta kompaktowego z oferty EQ. Pojazd wyposażono w dwa silniki elektryczne, po jednym z przodu i z tyłu, o łącznej mocy przekraczającej 270 KM. Zmienna dystrybucja momentu obrotowego między osiami zapewnia zróżnicowaną charakterystykę jazdy. O tym, który program układu napędowego jest aktualnie załączony, EQA informuje za pomocą komunikatów na unikalnej, cyfrowej osłonie chłodnicy. Zmienia wzory i kolory w zależności od wybranego trybu.

W przyszłości także w gamie pojazdów użytkowych dostępne będą lokalnie bezemisyjne wersje elektryczne. FUSO eCanter to samochód dostawczy przeznaczony do lekkiego transportu dystrybucyjnego, a elektryczna ciężarówka Freightliner eCascadia będzie służyła do dalekobieżnego przewozu towarów.

Akceptacja klientów dla aut elektrycznych jest ściśle związana z dostępnością kompleksowej infrastruktury do ich ładowania.

Elektromobilnościowa inicjatywa Mercedesa stawia więc na inteligentnie rozwiązania w zakresie ładowania. Wspólne przedsięwzięcie wraz z innymi koncernami motoryzacyjnymi ma na celu utworzenie sieci ultraszybkich, wysokowydajnych ładowarek o mocy do 350 kW, zlokalizowanych przy głównych szlakach drogowych w Europie.

 

MOTO