Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Futurystyczne hotele w Chinach, w których na recepcji zamiast człowieka obsługuje maszyna

Nowoczesne technologie do swoich hoteli wprowadzają między innymi InterContinental i Marriott.
.get_the_title().

Chińscy turyści i podróżujący biznesmeni coraz częściej preferują miejsca zakwaterowania, w których podczas całego pobytu nie ma konieczności wchodzenia w interakcję z drugim człowiekiem. Niemal 60 proc. z nich stawia na hotele, gdzie królują nowoczesne technologie – elektroniczne rozpoznawanie twarzy podczas procesu meldowania się w recepcji, zautomatyzowany system wydawania kluczy czy w końcu inteligentne roboty typu Alexa wykorzystywane do zarządzania pokojami.

Źródło: Fast Company

Do pionierów postępu technologicznego w chińskiej branży hotelarskiej należy InterContinental. W swoich dwóch placówkach zlokalizowanych w największych centrach biznesowych w Chinach – Pekinie i Guangzhou – stworzono 100 ekskluzywnych pokoi wykorzystujących sztuczną inteligencję.

Wyposażono je w urządzenia, które za pomocą głosu gościa zarządzają takimi elementami wnętrz, jak oświetlenie, temperatura, telewizor czy telefon.

Źródło: InterContinental Hotel

Dwa hotele należące do sieci Marriott – Hangzhou Marriott Hotel Qianjiang and Sanya Marriott Hotel Dadonghai Bay – wprowadzą z kolei technologię rozpoznawania twarzy podczas meldowania się.

Maszyna zeskanuje dowód tożsamości gościa, zrobi mu zdjęcie i poprosi o podanie danych osobowych.

Po ich zweryfikowaniu automatycznie wyda klucz do konkretnego pokoju. Cały proces zajmie nie więcej niż 1 minutę.

Źródło: Alibaba Group

Technologiczne nowinki w hotelach Marriott to efekt współpracy sieci z technologicznym gigantem Alibaba Group. Na początku tego roku wspólnie udało im się zainicjować usługę Post Pay pozwalającą na bezgotówkowy, ekspresowy check-out.

Źródło: Smart LYZ Hotel

Wielkie grupy hotelowe to nie jedyni gracze na polu zaawansowanych technologii w branży. Smart LYZ to niewielka sieć hoteli, która w całości bazuje na wykorzystywaniu potencjału płynącego z nowych technologii. Niedawno otworzyła pierwszy w pełni zautomatyzowany hotel.

Jego goście w czasie pobytu nie muszą wchodzić w interakcję z drugim człowiekiem.

Pokój rezerwują online, check-in odbywa się za pomocą maszyny wyposażoną w technologię rozpoznawania twarzy, drzwi otwiera się kodem przesyłanym za pomocą aplikacji mobilnej, a do pokoju zaprowadzi ich robot. Wszystkie inne zachcianki gości spełniane są za pośrednictwem całodobowego centrum obsługi – telefonicznie, mailowo lub online.

Źródło: CNN

Tekst: Alicja Olko
Źródło: CNN

MOTO