Mała „torebka”, która zmieni twój zwykły rower w elektryczny. Tylko po co?

Kolejny głupi pomysł na mnożenie niepotrzebnych elektrośmieci.
.get_the_title().

Czy podczas podjeżdżania pod wymagającą górkę zastanawialiście się kiedyś, jak by to było, gdyby wasz standardowy rower ot tak zmienił się w sprzęt zasilany elektrycznie? Dzięki gadżetowi, za który odpowiada londyński startup Swytch, marzenie to można teraz łatwo zmaterializować. Specjalna nakładka w kształcie torby montowana na rower zamieni go w „elektryka”, gwarantując mu zasięg aż 40 mil (ok. 65 km)! Napędza ona bezpośrednio na przednie koło (odwrotnie do działania dynama), zaś kontrolowanie mocy odbywa się dzięki specjalnemu uchwytowi przy kierownicy.

fot. designboom.com

Projekt Swytch dostarcza jednośladowi aż 250 watów mocy i umożliwia osiągnięcie prędkości nawet 25 km/h, za co odpowiada m.in. litowa bateria.

Sensor prędkości umieszczany jest też na pedałach. Technologia ma również na celu minimalizowanie globalnej emisji gazów cieplarnianych.

Naszą misją jest uczynienie wysokiej jakości technologii dotyczącej rowerów elektrycznych dostępną dla każdego. (…) Przygotowaliśmy produkt łatwy do dopasowania, który według naszych szacunków będzie kompatybilny z 99 proc. spośród… miliarda jednośladów na całym świecie. Pozwoli to też ograniczyć produkcję e-bike’ów, a tym samym zmniejszyć o tysiące ton emisję gazów cieplarnianych – mówią przedstawiciele Swytch.

Produkcja zwykłego roweru generuje ok. 200 kg dwutlenku węgla. Z kolei przygotowanie jednego roweru elektrycznego dwa razy tyle, bo 400 kg.

Jak mówią producenci każdy model ich urządzenia to z kolei niecałe 40kg, a więc aż 10 razy mniej od alternatywy w postaci e-bike’ów. Warto dodać, że sprzęt bardzo łatwo można zdjąć, tym samym dalej ciesząc się funkcjonalnością zwyczajnego roweru. W Swytch będziecie mogli zaopatrzyć się tutaj – swoją premierę gadżet będzie miał w drugiej połowie września. Wtedy poznamy też jego cenę.

fot. designboom.com
fot. designboom.com
fot. designboom.com

Tekst: WM

Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook