Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Burberry zaprezentowało bluzę z troczkami wyglądającymi jak stryczek. R.I.P. wyczucie i empatia

Na pokazach mody niedługo powinni zacząć sprzedawać popcorn, bo coraz częściej można tam zobaczyć prawdziwy horror czy dramat.
.get_the_title().

Projektanci znanych domów mody nie mają łatwego zadania. Każdym kolejnym pokazem muszą przeskakiwać poprzeczkę ustawioną przez konkurencję i swoje poprzednie realizacje. Na pewno nie może być nudno i nijako. Jeśli zdjęcia z pokazu mają podbić social media przybyłej widowni, przyda się jakiś efekt WOW.

Niestety marka Burberry tym razem strzeliła sobie samobója.

Vianney Le Caer/Invision/AP

Zaprezentowana na London Fashion Week kolekcja A/W 2019 była utrzymana w klimacie marynistycznym. Jak zapewnia CEO marki Marco Garbetti, zamysł przedstawionego projektu miał nawiązywać właśnie do węzła żeglarskiego.

Jakim cudem na żadnym etapie powstawania tej bluzy – od pierwszych szkiców aż po moment wyjścia modelki na wybieg – nikt nie zauważył, że troczki wyglądają jak pętla na szyję?

Wyświetl ten post na Instagramie.

@burberry @riccardotisci17 Suicide is not fashion. It is not glamorous nor edgy and since this show is dedicated to the youth expressing their voice, here I go. Riccardo Tisci and everyone at Burberry it is beyond me how you could let a look resembling a noose hanging from a neck out on the runway. How could anyone overlook this and think it would be okay to do this especially in a line dedicated to young girls and youth. The impressionable youth. Not to mention the rising suicide rates world wide. Let’s not forget about the horrifying history of lynching either. There are hundreds of ways to tie a rope and they chose to tie it like a noose completely ignoring the fact that it was hanging around a neck. A massive brand like Burberry who is typically considered commercial and classy should not have overlooked such an obvious resemblance. I left my fitting extremely triggered after seeing this look (even though I did not wear it myself). Feeling as though I was right back where I was when I was going through an experience with suicide in my family. Also to add in they briefly hung one from the ceiling (trying to figure out the knot) and were laughing about it in the dressing room. I had asked to speak to someone about it but the only thing I was told to do was to write a letter. I had a brief conversation with someone but all that it entailed was “it’s fashion. Nobody cares about what’s going on in your personal life so just keep it to yourself” well I’m sorry but this is an issue bigger than myself. The issue is not about me being upset, there is a bigger picture here of what fashion turns a blind eye to or does to gain publicity. A look so ignorantly put together and a situation so poorly handled. I am ashamed to have been apart of the show. #burberry. I did not post this to disrespect the designer or the brand but to simply express an issue I feel very passionate about.

Post udostępniony przez (@liz.kennedy_)

Zdjęcia z pokazu natychmiast obiegły internet. Marce na pewno nie zależało na takim odbiorze. Krytycy wytykają Burrbery totalny brak empatii i przypominają, że samobójstwo to nie moda, tylko ogromny problem współczesnego świata.

W odpowiedzi na te zarzuty Garbetti wydał oficjalne oświadczenie. W imieniu firmy przyznaje się w nim do błędu i przeprasza. Burberry zapewniło, że absolutnie nie miało złych intencji, a produkcja bluzy zostanie natychmiast wstrzymana.

W ostatnim czasie w świecie mody nie brakuje wpadek. Katy Perry, Pradę i Gucci oskarżono nawet niedawno o rasizm (szerzej pisaliśmy o tym tutaj). Miejmy nadzieję, że marki w końcu wyciągną wnioski z tego typu sytuacji i w przyszłości wykażą się większym wyczuciem.

Zdjęcie główne: Vianney Le Caer/Invision/AP
Tekst: Kinga Dembińska

SURPRISE