rynekstartup

Maptu, czyli powieś sobie plakat z mapą miejsca, o którym chcesz pamiętać

Marzy Ci się Nowy Jork? Wciąż tęsknisz za polskim morzem? Przygotujemy plakat z minimalistyczną mapą dowolnego miejsca na ziemi - mówi Ula Jurkowska z Maptu, firmy, która została wyróżniona nagrodą must have 2016.

F5: Co to za działalność?

Ula JurkowskaMaptu.pl to polski projekt, który tworzy z map artystyczne grafiki. Chcemy ułatwić ludziom zatrzymywanie wspomnień z różnych części świata. Nieważne czy to będzie Rzym, w którym studiowaliśmy, Nowy Jork do którego pojechaliśmy na wakacje czy miasteczko w południowej Polsce, w którym się wychowaliśmy.

Maptu nie jest zwyczajnym sklepem, z którego można wybrać plakat z listy.

Każdy sam decyduje, jakie miasto, dzielnicę czy wieś chciałby powiesić na ścianie, a następnie dobiera kadr i przybliżenie według własnego uznania. 

Stambuł Stambuł

Skąd pomysł?

Pierwsza mapa powstała na zamówienie koleżanki, miłośniczki Japonii. Do jej opracowania potrzebne były tygodnie pracy, ale wyszła tak rewelacyjnie, że postanowiliśmy nie poprzestać na jednej. Kolejne realizacje były coraz ciekawsze.

Każdy ze znajomych chciał mieć plakat z mapą innego miasta, z różnych, osobistych przyczyn. Opracowaliśmy wiec sposób personalizacji zamówienia na mapę.

Aplikacja pozwala na szybkie i dziecinnie proste zaprojektowanie i zamówienie plakatu.

Warszawa Warszawa

Do kogo chcecie trafiać?

Chcielibyśmy trafić do ludzi młodych.

Plakat to niedrogi sposób na personalizację własnego wnętrza, np. pierwszego mieszkania.

Do tej pory zaobserwowaliśmy kilka trendów w zamówieniach. Idea Maptu dociera do lokalnych patriotów, osób związanych z miejscem, w którym mieszkają lub się wychowywali. Mapami interesują się również tęskniący za okresem pracy lub studiów za granicą. Z kolei pary szukają wspólnych dla siebie miejsc, np. pierwszego spotkania, zaręczyn albo ślubu.

Sydney Sydney

Co jest w tym innowacyjnego?

Maptu wpisuje się w trend personalizacji produktów. Strona z wbudowaną aplikacją pozwala na wybór dowolnego miejsca na Ziemi, rozmiaru plakatu, orientacji, skali i dodanie własnego opisu. To jedyny taki projekt na naszym rynku. 

Jak widzicie swoją działalność za 5 lat?

Nasz cel to łączenie sztuki użytkowej i nowych technologii.

Chcielibyśmy iść w kierunku rozbudowywania funkcjonalności strony i oferować więcej możliwości personalizacji mapy.

Już nad tym pracujemy, podobnie jak nad ekspansją na rynki zagraniczne.

Barcelona Barcelona

Jak się promujecie?

Staramy się być obecni głównie w mediach społecznościowych. Publikujemy wiele zdjęć pokazujących realizacje, aby dotrzeć do nowych odbiorców, którzy jeszcze nie słyszeli o Maptu lub nie wiedzą na czym to polega.

Cyfrowa wersja mapy nie oddaje całości jej piękna. Dlatego pokazujemy je na targach i imprezach związanych z designem. Organizowaliśmy również wystawę plakatów w Noc Muzeów.

Wyzwaniem okazało się wytłumaczenie idei Maptu, polegającej na możliwości zamówienia dowolnego miasta - i to od ręki - za pomocą edytora wbudowanego w stronę internetową. Rozumiemy, że jest to coś nowego, dlatego w dalszym ciągu będziemy koncentrować się na przedstawieniu tego wyróżnika Maptu.  

  • asus
Jak wziąć udział w konkursie?

Pierwszy konkurs w ramach kampanii już ruszył! Skierowany jest do grafików, rysowników, ilustratorów i wszystkich, którzy chcą przedstawić własną interpretację hasła #CreateAsUs.

Zadaniem konkursowym jest przygotowanie projektu naklejki na tylną obudowę laptopa o wymiarach 13,3 cala z wkomponowanym hasłem i grafiką do niego nawiązującą. Na stronie internetowej www.createasus.pl udostępniony jest formularz do przesyłania zgłoszeń, jak i regulamin. Przy wyłanianiu zwycięzców najważniejszą rolę odegrają jakość projektu oraz trafność w oddaniu hasła. Zwycięski skin będzie dodawany do laptopów marki ASUS i trafi na koszulkę w sklepie Koszulkowo.com. Jego autor otrzyma ZenBooka UX305. W puli nagród znalazły się także: urządzenie ASUS Transformer Book T100HA, ZenFone 2 Laser i powerbanki ZenPower.

Więcej info znajdziecie na stronie: www.createasus.pl