startup

Jopillo: tablica ogłoszeń inna niż wszystkie

Rozmawiamy z Izabelą Chmielowiec, założycielką Jopillo - internetowego serwisu ogłoszeniowego nowej generacji.

Co to za biznes? 

Jopillo.com jest nietypowym serwisem ogłoszeniowym. Prezentuje konkretne oferty specjalistów, freelancerów, artystów, twórców, studentów i firm. Wykonawcom ułatwia autopromocję i sprzedawanie usług. Kupującym i potencjalnym klientom pozwala na łatwy podgląd do przykładów z portfolio i ułatwia składanie zamówień. Serwis oferuje usługi biznesowe, kreatywne i pozytywnie zakręcone.

Skąd pomysł? Co Was zainspirowało?

Pomysł na serwis narodził się pod koniec 2013 r. Jopillo jest efektem inspiracji serwisem Fiverr.com i konsekwencją poszukiwań polskiego serwisu, w którym kupujący i potencjalni klienci odnaleźliby istotne dla nich informacje, takie jak cena czy termin wykonania. Jopillo chce wypełnić lukę i tworzyć serwis przyjazny dla obu stron transakcji. Tutaj od narodzin koncepcji ważne było to, aby sam zakup był prosty i nie pozostawiał wątpliwości, za co płacimy.

jopillo2

Do kogo chcecie trafiać?

Projekt powstał z myślą o osobach, które chcą sprzedawać i prezentować swoje umiejętności, usługi i dzieła w nowoczesny, i łatwy sposób. Serwis stworzony jest także dla osób i firm, poszukujących kreatywnych rozwiązań, chcących zlecić projekt, zadanie, zamówić usługę czy dzieło. Jopillo będzie również odpowiednim miejscem na odnalezienie utalentowanych, pomysłowych osób lub unikatowych inspiracji na prezent.

jopillo3

Co jest w tym innowacyjnego?

Idea :) Serwisy ogłoszeniowe o podobnej tematyce działają na nieco innych zasadach. Na Jopillo każdy wykonawca tworzy swój profil (wizytówkę), ale przede wszystkim wystawia swoje konkretne usługi, umiejętności lub dzieła na sprzedaż. Wykonawcy mogą wystawiać wiele ofert, w wielu ogłoszeniach, różniących się zakresem, formą wykonania czy wariantami cenowymi. Tylko aktywne oferty są widoczne dla odwiedzających, dają dostęp do profilu użytkownika i jego zestawu usług. Dodając przykłady z portfolio, wykonawcy jasno informują klientów, jaka jest cena i termin realizacji każdej z usług. Te informacje coraz częściej są poszukiwane przez kupujących i wraz z umiejętnościami wykonawcy stanowią dzisiaj ważny czynnik przy zlecaniu usług. Nie jest to kolejny serwis z ogółem informacji o profilach działalności zleceniobiorców.

W wielu serwisach wykonawcy zapraszają też na swoje strony z portfolio z nadzieją, że ich strona zostanie odwiedzona i zapamiętana. Kupujący, którzy szukają kreatywnych usług i informacji o cenach, na Jopillo mają podgląd do przykładowych, zrealizowanych projektów wykonawcy. Mogą zobaczyć dzieła, projekty, umiejętności, pomysłowość i prace z portfolio. Dzięki prezentacji w formie video mogą usłyszeć akcent, dykcję, zapowiedź, a każdego wykonawcę dodać do listy ulubionych. I co ważne - znają cenę, termin wykonania usługi i każdą z nich mogą w prosty sposób zamówić.
Kupujący sam określa swoje kryterium przy wyborze usług i wykonawcy. Może to być cena, talent, pomysłowa prezentacja lub zdobyte doświadczenie potwierdzone ocenami od innych kupujących. Oceny i komentarze zawsze będą mieć duże znaczenie dla przyszłych klientów.

Jopillo to oferty przedstawiane w formie graficznej i video, przyjazny system sprzedaży i kupowania usług. System powiadomień, wiadomości, ocen, komentarzy, poziomy i profil użytkownika z możliwością edycji. Serwis proponuje i zachęca wykonawców do oferowania usług, przeliczając je na jednostki. Jeśli takowe podejście jest praktykowane, ostatecznie skutkuje to korzyściami takimi jak np. nowe warunki cenowe, obniżenie prowizji i szybsze odblokowanie osiągnięć.

jopillo4

Jak przebiegała realizacja?

Od narodzin koncepcji do momentu uruchomienia strony minęło 10 miesięcy. Ten czas upłynął na planowaniu, rozbudowie idei, tworzeniu makiet, prototypu strony i rozpisaniu biznesplanu. Intensywny etap wdrażania projektu rozpoczął się w maju 2014 r. wraz z uzyskaniem dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Serwis jest dostępny dla użytkowników internetu od drugiej połowy września 2014 r. Aktualnie strona jest w wersji beta, a rozwój funkcjonalności i inwestycje są jeszcze planowane.

jopillo66

Jak widzicie swój biznes za 5 lat?

Obserwując dzisiejszy rozwój serwisu, biorąc pod uwagę jego młody wiek i fakt, że nie był jeszcze mocno promowany, prognozy wydają się optymistyczne. Chciałabym, aby Jopillo było zaufaną platformą godną uznania tysięcy użytkowników, aby każdy z nich mógł z łatwością poruszać się po portalu, aby miał wybór wśród niesamowitych ofert, a zakupy były łatwe, bezpieczne i przyjemne. Jopillo chce tworzyć serwis, gdzie kupujący będą mogli się cieszyć z zamówionych ofert, a sprzedawcy z kolejnych pomyślnie zrealizowanych transakcji i pozytywnych opinii. Plany są ambitne, rozwój serwisu pod wieloma względami jest zaplanowany. Ugruntowana pozycja na rynku to marzenie każdego startupu.

Jak się promujecie?

Pojawiły się drobne kampanie na Facebooku a także pierwsze artykuły o projekcie. Chcę dobrać najlepsze kanały do komunikacji z odbiorcami, analizując różne, nowe formy reklamy. Promocja serwisu i ofert wykonawców będzie nabierać na sile.