media

Ten eksperyment ujawnia, jak łatwo stać się gwiazdą Instagrama, której marki będą płacić

Jak zostać gwiazdą Instagrama i zarabiać w ten sposób na życie? Pewien eksperyment ujawnił, że wystarczy jedynie inwestować... kilka złotych dziennie.

Agencja marketingowa Mediakix postanowiła sprawdzić, czy da się bez wysiłku zostać na Instagramie influencerem, któremu marki będą płacić. W tym celu założyła dwa fikcyjne konta – calibeachgirl310, które skupiało się na lifestylu i modzie, oraz wanderingggirl z fotografią podróżniczą. W wypadku pierwszego konta agencja zatrudniła modelkę i podczas jednodniowej sesji zdjęciowej stworzyła wszystkie zdjęcia, które następnie znalazły się na profilu.

W drugim przypadku poszła jeszcze dalej i wykorzystała darmowe fotografie stockowe przedstawiające różne malownicze miejsca oraz zdjęcia, na których znajdują się blondynki odwrócone tyłem, tak, aby nie było widać ich twarzy.

'Właścicielkom' kont nadane zostały imiona – Alexa Rae i Amanda Smith. Następnie przyszedł czas na zdobywanie followersów. Agencja postanowiła ich kupić. – Zaczęliśmy od kupowania tysiąca followersów dziennie, bo uznaliśmy, że większe ilości mogą się wydać Instagramowi podejrzane. Szybko okazało się jednak, że bez żadnych problemów ze strony serwisu możemy kupować dziennie nawet 15 tys. followersów – tłumaczy Mediakix. Koszt zakupu tysiąca obserwujących wahał się w granicach od 3 do 8 dolarów.

in1
in2

Jednak followersi, którzy nie reagują na publikowane na profilu treści są trochę bezużyteczni. – Kiedy zgromadziliśmy po kilka tysięcy followersów na każdym koncie, zaczęliśmy kupować też lajki i komentarze – mówi agencja. Każdy komentarz kosztował około 12 centów, a na 1000 lajków należało wydać od 4 do 9 dolarów. Pod każdym zdjęciem znalazło się od 500 do 2,5 tys. lajków i 10-50 komentarzy. Większość z nich była raczej zwięzła – 'dobra robota', 'super' czy 'świetne zdjęcie'.

Agencja w ramach eksperymentu wydała 1000 dolarów – 700 na konto calibeachgirl310 i 300 na wanderingggirl. Kiedy oba konta miały około 10 tys. obserwujących, Mediakix zaczęło szukać sponsorów.

Udało nam się zawrzeć cztery umowy, po dwie na każde konto. Konto z modą miało jedną umowę z firmą produkującą stroje kąpielowe i jedno ze spożywczą. Podróżnicze – z marką produkującą alkohol i tą samą firmą spożywczą. W przypadku obu umów naszym influencerkom zaoferowano pieniądze lub produkty firmy, albo jedno i drugie – opowiada agencja. To niepokojąca informacja dla wszystkich marek, które wydają swoje pieniądze na tego typu promocję na Instagramie – zwłaszcza, że branża marketingu opartego na instagramowych influencerach warta jest już około 1 mld dolarów.

ins
in6
in5

Źródło: Bored Panda

  • kup