kultura

5 aktualnych trendów, które zainspirowały twórców klipu Otsochodzi i Taco Hemingwaya

Nowy teledysk Otsochodzi i Taco Hemingwaya już stał się viralem i zbiera zewsząd pochwały. Nie ma się czemu dziwić – wizualnie zachwyca i choć występujący w nim artyści do tej pory raczej stronili od mody i podążali własną ścieżką, klip okazał się istną wykładnią najbardziej aktualnych trendów. Mamy na to dowody.

Nawet jeżeli nie interesujcie się muzyką, zapewne już wszystko wiecie. Wolta stylistyczna Taco Hemingwaya – rapera, który stał się clickbaitem (o jego nowej płycie piszą o nawet serwisy związane z technologią) – oburzyła jego wielu fanów i dużą część przychylnych mu do tej pory recenzentów. Można oczywiście dyskutować nad jakością artystyczną nowej płyty warszawiaka oraz oceniać sposób, w jaki ze swoją wrażliwością odnalazł się w newschoolowej stylistyce, jednak gromy, jakie spadły na Szcześniaka za sięganie po nowoczesne rozwiązania, świadczą o niczym innym, jak o dość konserwatywnym podejściu do muzyki sporej części polskiej publiki.

Okazuje się, że podobną metamorfozę przechodzi właśnie inny raper, który znany był dotychczas z bardzo klasycznego brzmienia, inspirowanego nowojorskim hip-hopem lat 90. To już prawdopodobnie przeszłość. Otsochodzi – bo o tym twórcy z warszawskiego Tarchomina mowa – wypuścił do sieci klip do nowego kawałka, w którym gościnnie udziela się właśnie Taco. Zaskakuje w nim nie tylko sam utwór, kojarzący się z nowoczesnym amerykańskim rapem i twórcami takimi jak Lil Uzi Vert, ale przede wszystkim scenografia, stylizacje, rekwizyty czy kolorystyka.

W tym 3-minutowym obrazie (stoją za nim: Krzysztof Grajper, który na swoim koncie ma m.in. teledyski dla Duita, REBEKI czy wideo promujące Open’er Festival, a także odpowiedzialny za zdjęcia Maciej Ryter i producenci z Film Fiction) zostały zawarte wszystkie najbardziej aktualne trendy, jeżeli chodzi o estetykę.

Klip wizualnie zachwyca i czerpie z inspiracji, do których na krajowym podwórku sięgał dotychczas głównie tylko Żabson. Większość z wykorzystanych zabiegów przez twórców teledysku opisywana była wcześniej na F5, dlatego postanowiliśmy wypunktować najważniejsze inspiracje 'Nowego koloru', które świadczą o tym, że Otsochodzi i Taco Hemingway, porzucając klasyczną nawijkę, stali się niespodziewanie twarzami najbardziej aktualnych trendów.

1. Millenial pink

hhjjhjgh

O tym, że ulubiony odcień różu Wesa Andersona stał się kolorem dzisiejszych 20- i 30-latków, pisaliśmy obszernie w maju. Barwę tę spopularyzował film 'Grand Budapest Hotel', później pojawiała się ona jeszcze w teledysku Drake’a 'Hotline Bling' i dominowała na wybiegach. Mając tego świadomość, spójrzcie teraz na outfit Taco Hemingwaya w 'Nowym kolorze' (a zwłaszcza na jego kurtkę). Ujęcie, w którym raper siedzi przy stole pośród dmuchanych flamingów, może w przyszłości stać się obrazem dokumentującym najciekawsze tendencje, jeśli chodzi o estetykę drugiej połowy lat 20. XXI wieku.

2. Sztuka starożytnego Rzymu

nnnnn

Kolumny, repliki starożytnych posągów i rzeźb, marmur. Odwołania do dziedzictwa z czasów Cesarstwa Rzymskiego to jeden z trendów dominujących od jakiegoś czasu w estetyce klipów za Oceanem, ale i także na instagramowych profilach. W teledysku Otsochodzi zarówno on sam, jak i Taco nawijają na tle kolumn, a nawet wdrapują się na rzeźby.

3. Inspiracje z serialu 'Narcos'

rtytytr

Serial opowiadający historię słynnego barona narkotykowego z Medellín, Pablo Escobara, cieszy się ostatnio dużą popularnością, zwłaszcza wśród fanów hip-hopu (nietrudno szukać nawiązań do tej produkcji w tekstach raperów). Jedna z najchętniej oglądanych serii na świecie przez użytkowników Netflixa zdaje się mieć także duży wpływ na współczesną popkulturę, co zostało wykorzystane w klipie do 'Nowego koloru'. Willa, w której nagrano teledysk, przypomina rezydencje zamieszkiwane zarówno przez samego Escobara, jak i jego akolitów czy wrogów, a fragment z Taco Hemingwayem nawijającym pośród palm, kiedy trzyma w ręku oldschoolowy, ceglasty telefon (1:33), wygląda jak kadr żywcem wyjęty właśnie z 'Narcos'.

4. DJ Khaled - 'I’m the one'

hgfhggh

Wielki hit Khaleda sprzed 3 miesięcy z gościnnym udziałem takich gwiazd, jak Justin Bieber, Lil Wayne, Quavo i Chance The Rapper, powoli dobija do 600 mln wyświetleń na YouTubie. Jeżeli jeszcze nie widzieliście do niego klipu, zróbcie to teraz. Następnie odpalcie wideo do 'Nowego koloru' i... znajdźcie 3 różnice. Owszem, znajdziecie ich więcej, ale musicie przyznać, że podobieństwo jest uderzające.

5. Okulary Kurta Cobaina

cobain

O modzie na grube okulary przeciwsłoneczne w obłych oprawkach już pisaliśmy, a w kolejnych sesjach, zdjęciach i klipach otrzymujemy potwierdzenie tego trendu (m.in. u Quebonafide). Okazuje się, że nie mogło zabraknąć ich w nowym teledysku Otsochodzi. Powyżej załączyliśmy screen.

Niespodziewanie zatem okazało się, że raperzy, którzy do tej pory stali nieco z boku mody i tworzyli osobne narracje, wystąpili razem w klipie, który skupił jak w soczewce wszystkie najświeższe trendy. Z niecierpliwością czekamy zatem na dalszy rozwój wydarzeń.

  • kupprenumerata