rynek

Pierwszy w Polsce zaangażowany społecznie browar rzemieślniczy, który prowadzą wyłącznie kobiety

'Piękna, mądra i zdolna', 'Psze Kulturalna' czy 'Czarny protest' to tylko niektóre z produktów marki Hoplala. Piszemy o pierwszym w Polsce zaangażowanym społecznie browarze prowadzonym wyłącznie przez kobiety.

Za marką Hoplala, pierwszym w Polsce kobiecym browarem rzemieślniczym stoją dwie koleżanki – Martyna Pawluczuk oraz Dominika Łapciew, które podczas jednej z imprez podjęły decyzję o stworzeniu własnej marki. Pomimo bogatej oferty piw, jaka dostępna jest na rynku dziewczyny doszły do wniosku, że aby napić się czegoś naprawdę warzonego dla nich muszą same to stworzyć.

Właścicielki Hoplala nie ukrywają, że robią piwo głownie dla kobiet – aromatyczne, mniej goryczkowe i w ciekawy sposób spersonalizowane.

W ofercie znajdziemy m.in. 'Psze Kulturalną' czy 'Perfekcyjną Panią Domu'. Najwięcej kontrowersji wywołał jednak 'Czarny Protest' – chyba najbardziej popularny produkt Hoplala. Pomimo długiego wahania, dziewczyny uznały, że protesty ws. obrony praw kobiet były wydarzeniami, z którymi w pełni się utożsamiają, dlatego postanowiły dać temu wyraz poprzez nazwę jednego z piw. To zresztą nie jedyny wyraz zaangażowania społecznego Hoplali.

Kobiecy browar 5 proc. swojego zysku ze sprzedaży przekazuje na kulturę.

Warzeniem piwa na przemysłową skalę zajmuje się w Polsce tylko około 3 proc. kobiet. Dlatego, jak łatwo się domyślić, pierwsze kroki w branży nie były proste. Dziewczyny przedarły się jednak przez ten męski teren i udowodniły, że doskonale wiedzą, o co chodzi w tym biznesie. Ich piwa napijecie się w Warszawie, Wrocławiu czy Trójmieście, jednak w ciągu kilku najbliższych kilku miesięcy Hoplala powinna być dostępna w całej Polsce.

browary
fot. Ida Strzelczyk fot. Ida Strzelczyk
fot. Ida Strzelczyk fot. Ida Strzelczyk
fot. Ida Strzelczyk fot. Ida Strzelczyk
  • kupprenumerata