marka

'Toksyczna męskość' w reklamie Axe

Nowa reklama Axe udowadnia, że nie tylko dziewczyny padają ofiarą stereotypów. Okazuje się, że także chłopcy muszą dostosowywać się do standardów, które często dalece odbiegają od ich natury.

Kampanie reklamowe marki Axe Unilever dotychczas raczej nigdy nie kojarzyły się zbyt dobrze – dotyczyły głównie tego, jak dezodorant może pomóc w poderwaniu dziewczyny. Przekazowi temu towarzyszyły dołączane do produktów gadżety, jak 'klikacz' reklamowany przez Borysa Szyca, który miał rejestrować wszystkie gorące spojrzenia napotkanych dziewczyn. Na szczęście marka postanowiła w końcu zaprzestać promowania seksistowskich treści i stworzyła zaangażowaną społecznie kampanię 'Find your magic', w ramach której powstało kilka spotów reklamowych. Poruszany temat jest zaskakujący, ponieważ rzadko pojawia się w mediach.

Zazwyczaj mówi się raczej o wymaganiach, jakie społeczeństwo stawia dorastającym dziewczynom. Axe natomiast przedstawia sytuację nastoletnich chłopców. Okazuje się bowiem, że oni również borykają się z problemem stereotypów.

Udowadniają to statystyki wyszukiwarki Google, które stały się inspiracją do stworzenia najnowszej reklamy Axe. Okazuje się, że każdego dnia tysiące osób wpisują w wyszukiwarce pytanie 'czy to ok, jeśli chłopak...?'. Współcześni nastolatkowie również obciążeni są oczekiwaniami, jakie stawia przed nimi społeczeństwo i wcale nie chcą wpisywać się w narzucony schemat.

Pytania, które padają w najnowszej reklamie z kampanii 'Find your magic' poruszają. Okazuje się, że chłopcy zastanawiają się nie tylko nad prozaicznymi sytuacjami, ale także nad poważnymi problemami. I często w pierwszej kolejności szukają pomocy w internecie. Czy to ok, jeśli facet lubi koty? Czy to ok, gdy facet ubiera się na różowo? Czy to ok, jeśli facet się boi lub ma depresję?

Na koniec pada pytanie, czy to ok, że facet jest po prostu sobą.

Kampania zachęca chłopaków do życia w zgodzie ze sobą i opowiadania swoich historii i tagowanie ich jako #isitokforguys. Cała akcja jest realizowana również przy współudziale organizacji działających na rzecz prześladowanych nastolatków.

  • best of polska mafa
  • kupprenumerata