rynekmarka

Polska ilustracja w limitowanej kolekcji IKEA

IKEA wypuszcza limitowaną serię plakatów, zaprojektowanych przez ilustratorów z całego świata. Wśród nich znalazła się też reprezentantka naszego kraju!

IKEA jest znana na całym świecie przede wszystkim ze sprzedaży praktycznych, niedrogich mebli i elementów wyposażenia wnętrz oraz ... klopsików.

Nie wszyscy wiedzą jednak, że poza dobrym designem i szwedzką kuchnią, firma stara się działać na rzecz demokratyzacji szeroko pojętej sztuki.

W ramach IKEA Art Events, gigant branży wnętrzarskiej regularnie współpracuje z artystami i wprowadza do oferty ich prace. Po sztuce ulicznej i fotografii, w tym roku IKEA postanowiła udomowić ilustrację.

- Ilustracja to fascynująca forma sztuki. Przypomina nam o znaczeniu bycia człowiekiem w świecie rządzonym szybkimi technologiami i rozwojem cyfrowym. Tegoroczne prace są pełne zmysłowości i cielesności. Każdy z artystów w charakterystyczny dla swojej twórczości sposób pozostawił dzięki nim swój ślad - podkreśla Henrik Most, Dyrektor Kreatywny kolekcji.

IKEA ART EVENT 2017 IKEA ART EVENT 2017

We współpracy z 12 znanymi lub dobrze zapowiadającymi się rysownikami z całego świata, powstała limitowana kolekcja plakatów, które wejdą do sklepów IKEA już w kwietniu.

Styl prac jest bardzo eklektyczny, ponieważ ich twórcy użyli wielu różnych technik – od grafitu, pióra i tuszu, kredek, węgla, akwareli, po gwasz czy pastele.

Plakaty różnią się zresztą nie tylko pod względem zastosowanej techniki, ale też bardzo osobistego przekazu poszczególnych twórców (niektóre odzwierciedlają doświadczenia kulturowe i tematy społeczne, a inne chcą po prostu wywołać uśmiech na twarzy widza). Wśród artystów zaproszonych do współpracy przez IKEA znalazła się mieszkająca w Paryżu Polka, Joanna Concejo, która do tworzenia swoich ilustracji wykorzystuje najbardziej podstawowe materiały: ołówek grafitowy, kolorowe ołówki i kartkę papieru.

 To niezwykłe wyróżnienie. Wspieramy Joannę i zawsze jesteśmy dumni z polskich artystów odnoszących międzynarodowe sukcesy. Cieszymy się też, że ilustratorka jest częścią projektu, który udowadnia, że miejscem sztuki jest dom, a nie jedynie galerie czy muzea – mówi Małgorzata Jezierska, Specjalista ds. PR IKEA Retail w Polsce.

Poniżej możecie zobaczyć wszystkie prace.

proj.: Joanna Concejo proj.: Joanna Concejo
proj.: Micha Payer, Martin Gabriel proj.: Micha Payer, Martin Gabriel
proj.: Amit Greenberg proj.: Amit Greenberg
proj.: Jérôme Meynen i Antoine Detaille proj.: Jérôme Meynen i Antoine Detaille
proj.: Jean Jullien proj.: Jean Jullien
proj.: Amandine Urruty proj.: Amandine Urruty
proj.: Kevin Lyons proj.: Kevin Lyons
proj.: Koen Taselaar proj.: Koen Taselaar
proj.: Uji ‘Hahan’ Handoko proj.: Uji ‘Hahan’ Handoko
proj.: Ragnar Persson proj.: Ragnar Persson
proj.: Yasuto Sasada proj.: Yasuto Sasada
proj.: Steven Harrington proj.: Steven Harrington
katalog