rynekkulturamedia

Książki zamiast biletów na metro

Świetna kampania promująca czytelnictwo! W Brazylii książki zastąpiły bilety na metro.

W Brazylii od lat z czytelnictwem nie jest najlepiej. Trudną sytuację na lokalnym rynku wydawniczym dobrze obrazują statystyki - w zeszłym roku przeciętny mieszkaniec tego kraju przeczytał tylko dwie książki (to i tak więcej niż w Polsce, gdzie ten wskaźnik wynosi 1,5). Wydawnictwo 'L&PM' chce to jednak zmienić. Co więcej, ma na to świetny pomysł.

Podczas Światowego Dnia Książki firma zorganizowała nietypową akcję promującą czytelnictwo. W jej ramach w Sao Paulo rozdawano znane powieści, pełniące dodatkowo funkcję biletów na metro. Wielu Brazylijczyków spędza w środkach komunikacji nawet 2 godziny dziennie, a czytanie to doskonały sposób na spożytkowanie tego czasu.

W okładki książek wbudowano chipy RFID z 10. darmowymi przejazdami, dzięki którym komunikowały się z bramkami do metra - zupełnie jak karty miejskie.

Dystrybucja odbywała się na stacjach, a podróżni mogli wybierać spośród 10. tytułów (były tam m.in. przygody Sherlocka Holmesa czy Fistaszków). Przedsięwzięcie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem. Tylko w Sao Paulo wprowadzono w ten sposób do obiegu 10 tys. książek, teraz podobne działania są planowane również w innych brazylijskich miastach. Czekamy na podobną akcję w Polsce!

wydawnictwo
Pani
  • dizajn
  • f5tb