rynekkulturatechnologia

Książka, która się smuci, gdy nikt jej nie czyta

Agencja Oak & Morrow stworzyła książkę, której okładka traci kolor, kiedy nikt jej nie czyta. 

Ile razy zdarzało wam się kupić książkę lub album, a po przekartkowaniu odłożyć na półkę z beznadziejnym postanowieniem - 'przeczytam, jak znajdę więcej czasu'? Nam niestety przytrafia się to zdecydowanie zbyt często. Studio Oak & Morrow znalazło jednak sposób, który może pomóc przeciwdziałać takiemu zachowaniu.

Pracując nad albumem prezentującym najlepsze projekty holenderskich designerów, zespół firmy zaczął się zastanawiać, o czym marzyłyby książki, gdyby miały uczucia.

Wszyscy uznali, że najważniejsze byłoby dla nich to, by ktoś je uważnie przeczytał, a później często do nich wracał i ich dotykał. Postanowili więc pomóc w spełnieniu tych pragnień i stworzyli dla albumu okładkę, która potrafi pokazywać emocje. Jak to możliwe? Kolorowa okładka, która została wydrukowana na kilku warstwach fosforyzującego papieru, jest widoczna tylko wtedy, kiedy czytelnik długo i regularnie trzyma wydawnictwo w rękach, przewracając kolejne strony. Kiedy natomiast odkłada je na półkę, kolory znikają, a okładka staje się czarna. Zobaczcie sami!

okladka
okladka
okladka
  • papier