marka

Wedel Vintage

Z okazji 160 rocznicy marka Wedel wypuściła limitowaną edycję swoich słodkości w wysmakowanym stylu retro.

Po latach pełnych gradientów, rozbłysków, całej tęczy kolorów i uśmiechniętych panów ze sztucznym szczękami wraca moda na eleganckie retro. Opakowania w stylu vintage to prawdziwy szał, od tych przypominających apteczne produkty, przez wysmakowany minimalizm aż po grafiki stylizowane na pierwszą połowę XX wieku. Miło mieć świadomość, że w Polsce, w której nadal panuje niezrozumiałe zamiłowanie do estetyki lat 90. ktoś stara się zainteresować nas nie tylko samym produktem, ale też opakowaniem. I nie chodzi tylko o opakowanie czekolady "Jedyna" w kolorystyce bladego beżu i czerwieni, ale o całą serię produktów. Ptasie mleczko i reszta kultowych słodyczy przyciągają wzrok oldschoolowymi wzorami i kolorami.

W 1999 roku Wedel został wykupiony przez brytyjską spółkę Cadbury. W zeszłym roku Cadbury zostało przejęte przez spółkę Kraft. Newralgicznym punktem całej transakcji był fakt, że Kraft, aby dokonać przejęcia Cadbury, musiał się zobowiązać do sprzedania Wedla. W efekcie polskie czekoladki trafiły w ręce... Japończyków, czyli Lotte Group, która chciała zaistnieć na europejskim rynku.

Cała akcja Vintage została zorganizowana z okazji 160 urodzin Wedla. Minusy? Produkty z tej linii będą dostępne tylko przez dwa miesiące, więc trzeba się pośpieszyć. Szkoda, bo tradycyjne opakowania z pewnością o wiele lepiej i ciekawiej wyróżniają produkty z morza innych, oferowanych przez konkurencję.  

wedel vintage