Morderczy trening Karasia, godziny spędzone na deskach teatru Oli Popławskiej w obiektywie Barta Pogody

Niezwykły projekt fotograficzny Barta Pogody i hiszpańskiej marki Cupra to relacja z drogi, jaką trzeba przejść, żeby dotrzeć do upragnionego celu. Co łączy aktorkę Aleksandrę Popławską z ultratriathlonistą Robertem Karasiem? Podążanie własną drogą, realizacja pasji oraz podejmowanie ryzyka.
.get_the_title().

Sześćdziesiąt wyjątkowych zdjęć oraz dwa filmy o niezwykłych bohaterach to efekt pracy nad artystyczną wizją marki CUPRA łączącą świat sztuki, sportu i motoryzacji.

Głównymi bohaterami zostali Aleksandra Popławska oraz Robert Karaś, którzy każdego dnia idą własną drogą motywowani pasją.

Historie aktorki, która w pracy i w życiu prywatnym wciąż sięga po więcej, oraz ultratriathlonisty, którego globalny sukces to konsekwencja regularnych treningów i nieugiętej postawy, zostały uwiecznione w obiektywie Barta Pogody. Wyzwaniem, które postawił sobie twórca było uchwycenie oddania i poświęcenia, z którym Aleksandra Popławska i Robert Karaś podchodzą do swoich pasji.

Ich niegasnąca determinacja stała się źródłem inspiracji nowego artystycznego projektu hiszpańskiej marki CUPRA #createthepath.

– Pasja, niezależność i silny charakter to cechy, które chcieliśmy uwypuklić w tym kreatywnym projekcie – mówi Jakub Góralczyk, PR Manager CUPRA. – Naszym celem było pokazanie esencji marki przez pryzmat tego, co dla nas najważniejsze – kierowcy i osobowości CUPRA. Dwie osobne i wyjątkowe historie Roberta i Oli, pokazane w niezwykłej oprawie dzięki wrażliwości i talentowi Barta Pogody, są dla nas tym, czego na motoryzacyjnej arenie jeszcze nie było: powiewem świeżości, autentyczności i wyjątkowości.

Projekt jest odzwierciedleniem idei create the path, która motywuje do niezależności i życia z pasją. Zdjęcia oraz filmy, które powstały w ramach projektu, to dokumenty ze wspomnień oraz fragmentów dnia partnerów marki CUPRA. Historia Roberta Karasia została przedstawiona w okolicach jego rodzinnego Elbląga, pobliskiej Mierzei Wiślanej i nad Zalewem Wiślanym, gdzie w obiektywach aparatów oraz kamer uchwycono jego niezwykłe treningi. Po migawki z życia Aleksandry Popławskiej ekipa wyruszyła w tak dobrze znane jej Bieszczady, a także na deski warszawskiego teatru, gdzie przygotowywała się do kolejnego spektaklu.

Za obiektywem stanął Bart Pogoda, którego w pracy inspirują chwile, emocje i ludzie. Jego charakterystyczny styl, praca z różnorodnym sprzętem oraz reporterskie podejście do pracy idealnie wpisały się w wizję oddaniu poświęcenia, z którym Partnerzy CUPRY podchodzą do swoich pasji.

Bardzo zależało mi na ukazaniu niezwykłości bohaterów tego projektu. Ciekawym wyzwaniem było przedstawienie dwóch tak różnych charakterów, unikalnych historii i poziomów energii, które jednak miały tę wspólną wartość – pasję – mówi Bart Pogoda.

Z jednej strony Ola, wrażliwa artystka i silna osobowość, z drugiej Robert – ekstremalny sportowiec. Korzystałem z różnych kamer i aparatów – zarówno tych nowoczesnych, jak i analogowych. Lubię mieszać dane i formaty – mówi Bart Pogoda.

Projekt #createthepath to także niezwykła muzyka. Artyści, których utwory usłyszymy w filmach to Sonar oraz Noon. Twórczość grupy Sonar to elektroniczne zmysłowe brzmienia, które sytuują między alternatywnym popem i hip-hopem. Polscy młodzi artyści i ich intrygujący utwór „Face The Sun” wzbogaca film, którego bohaterką została Aleksandra Popławska. Utworem, który stanowi idealne tło dla historii Roberta Karasia, zostało „Spektrum” autorstwa Noona. Polski muzyk oraz kompozytor znany jest ze swojej dbałości w wykończeniach dźwięków, która koresponduje z perfekcją ultratriathlonisty.

CUPRA to marka dla wyjątkowych ludzi. Zaprojektowana, by urzec tych, którzy poszukują takich wartości, jak wyjątkowość, wyrafinowanie i sportowe osiągi. Nadszedł czas, aby miłośnicy motoryzacji odkryli nowy wymiar aut, które spełnią ich oczekiwania. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowych modeli, CUPRA będzie dbała o sportowego ducha i wyścigowe tradycje, startując w serii TCR. CUPRA zyskuje własną tożsamość i jest gotowa, by podbić serca nowej grupy entuzjastów, korzystając z sieci ponad 280 specjalnie wybranych dealerów SEAT-a w całej Europie.

Źródło: informacje prasowe CUPRA
Zdjęcia: Bart Pogoda

Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook