Interaktywny billboard obniżający cenę elektrycznego Renault, gdy zanieczyszczenie powietrza wzrasta

Bukareszt to jedno z najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie. By zachęcić jego mieszkańców do zakupu samochodu bezemisyjnego na jednym z budynków umieszczono reklamę o nazwie "The DisCO2unt Billboard".
.get_the_title().

Zniżka na Roenault Zoe ma proste zasady – jest tym większa, im bardziej zanieczyszczone jest powietrze w całym Bukareszcie. Opracowano specjalny algorytm, który z częstotliwością 6 minut analizuje stężenie szkodliwych gazów, a następnie na tej podstawie wyświetla na reklamie rabat na samochód. W odpowiednim momencie należy zgłosić chęć zakupu auta online, a następnie udać się do dealera.

Renault chce dotrzeć do mieszkańców stolicy Rumunii, którzy do tej pory odkładali zakup elektryka ze względu na cenę.

Uwzględniając rabat środowiskowy samochód można kupić nawet za 17 999 euro, a jego cena poza promocją to 23 550 euro. To znacznie mniej niż w Polsce, ale u nas wciąż nie wprowadzono dopłat do zakupu aut elektrycznych. Twórcom reklamy gratulujemy kreatywności i pochwalamy działanie w słusznym celu, bo Bukareszt ma olbrzymi problem ze smogiem.

Tekst: Krystian Kaleta