Hyundai i KIA stworzą szybkie auta E przy współpracy z Rimac Automobil

Hyundai i KIA złożyli Rimac Automobil propozycję nie do odrzucenia. 80 mln euro dało początek strategicznemu partnerstwu z chorwackim producentem elektrycznych supersamochodów, który w ramach technicznego wsparcia dla Koreańczyków przyczyni się do wprowadzenia na rynek szybkich i przystępnych cenowo modeli napędzanych także ogniwami paliwowymi.
.get_the_title().

To elektryzująca wiadomość dla całej motoryzacyjnej społeczności. Rimac to firma, która w przeciągu 10 lat z garażowych prototypów doszła do etapu tworzenia supersamochodów, które wymagają specjalistycznej wiedzy z zakresu wysokowydajnych elektrycznych układów napędowych – wiedzy godnej prawdziwego, światowego potentata technologicznego.

Rimac to stosunkowo nowy gracz na rynku, jednak już dzielił się swoim doświadczeniem z Aston Martinem w trakcie budowy konceptu Valkyrie. 10 proc. udziałów firmy należy nawet do Porsche.

Grono partnerów technicznych powiększyło się właśnie o Hyundai Motor Group. Firmy będą współpracować nad prototypami samochodów elektrycznych i wodorowych, które mają zostać zaprezentowane do 2020 roku. Póki co planowana jest premiera samochodu elektrycznego marki Hyundai N oraz wysokowydajnego samochodu Genesis na ogniwach paliwowych. Kluczowym punktem w strategii Koreańczyków jest wprowadzenie do 2025 roku 44 modeli ekologicznych. Brzmi naprawdę nieźle, szczególnie że i30 N, którego mieliśmy okazję testować, to jedna z najlepszych propozycji na rynku wśród hothatchy.

Jesteśmy pod wrażeniem wizji Hyundai Motor Group, a także szybkości i zdecydowania prowadzonych działań tej firmy. Wierzymy, że nasze partnerstwo technologiczne stworzy wartość dodaną dla wszystkich klientów. Rimac to wciąż młoda i stosunkowo mała, jednak szybko rozwijająca się firma. Postrzegamy Hyundai Motor Group jako pewnego inwestora i wierzymy, że współpraca umocni naszą pozycję jako dostawcy najwyższej jakości komponentów do elektryfikacji przemysłu – mówił Mate Rimac, założyciel i CEO Rimac Automobili w trakcie konferencji prasowej.

Hyundai i KIA podjęli współpracę z Rimac Automobil w kluczowym momencie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że za sprawą nowej inwestycji udziały założyciela marki spadły do poziomu poniżej 50 proc. Czy przez to chorwacka marka stanie się jeszcze bardziej zależna od pozostałych udziałowców? Czas pokaże.

Początek nowej współpracy doskonale podsumował Thomas Schemera, Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Produktu Hyundai Motor Group. – Chcemy budować samochody o wysokich osiągach, które są nie tylko szybkie i wydajne, ale także będą spełnieniem marzeń naszych Klientów o sportowym samochodzie. Naszym celem jest jednocześnie popularyzacja pojazdów elektrycznych i czystej mobilności, dzięki najwyższej klasy technologiom i innowacjom – powiedział.

Nie należy zakładać, że Hyundai w ramach dywizji N zacznie tworzyć konkurencyjne dla Rimaca supersamochody. Wciąż, to świetna wiadomość, że zaawansowana technologia supersamochodów EV trafi do bardziej cywilnych modeli. Mamy szczerą nadzieję, że Koreańczycy ostatecznie osiągną poziom budowania aut elektrycznych porównywalny z Rimac C_Two, którego widzicie na zdjęciach. Maszyna zasilana jest bateriami 120 kW, które uwalniają 1900 KM mocy i 2300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zamknięte w przepięknym nadwoziu. To byłoby naprawdę coś!

Tekst: PM