Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Byliśmy na polskiej premierze McLarena GT i oficjalnym otwarciu salonu McLaren Warszawa!

6 czerwca sieć sprzedaży brytyjskiej marki McLaren została powiększona o warszawski showroom, który dla klientów z Polski i innych krajów Centralnej i Wschodniej Europy zaoferuje pełną gamę dostępnych modeli. Otwarciu salonu towarzyszyła premiera najnowszego Mclarena GT.
.get_the_title().

McLaren Automotive jest producentem luksusowych samochodów sportowych ręcznie tworzonych w brytyjskim mieście Woking. Firma jest mocno zakorzeniona w motorsporcie odkąd w 1981 roku zadebiutowała na torze Formuły 1. W 1993 roku zaprezentowała model przeznaczony na drogi, czyli legendarny McLaren F1 z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy i dwoma fotelami dla pasażerów w drugim rzędzie. Jeden ze 107 wyprodukowanych egzemplarzy posiadał między innymi Rowan Atkinson. Hybrydowy następca F1, ponad 700-konny model P1 zadebiutował w 2012 roku. Wraz z Ferrari LaFerrari i Porsche 918 Spyder uważane są za trzy najlepsza superauta dekady. W ostatnich latach gama modelowa McLarena mocno się poszerzyła, a najbardziej ekskluzywnymi i najszybszymi są Speedtail i Senna.

Sieć dystrybucji McLarena liczy aktualnie ponad 90 salonów w 32 krajach. Słynna marka w końcu doczekała się oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce.

Showroom McLaren Warszawa o powierzchni 230 metrów kwadratowych znajduje się przy ulicy Ostrobramskiej i należy do rodzinnej firmy Auto Fus Group. Lata doświadczenia w branży zapewni klientom najwyższy poziom obsługi przy sprzedaży i serwisowaniu wszystkich modeli marki – w tym najnowszego McLarena GT.

Unoszone do góry drzwi, umieszczony centralnie silnik, czy bagażnik znajdujący się pod przednią pokrywą to rewolucja w klasie samochodów Gran Turismo.

Model GT konkuruje na rynku z Astonem DB11, Lexusem LC500, Mercedesem AMG GTR, czy Ferrari 812 Superfast. Każdy z wymienionych wyróżnia się długą maską, pod którą pracuje potężny silnik. McLaren tymczasem z przodu ma sporą przestrzeń bagażową. Z cech klasycznego Grand Tourera pozostała łatwość w pokonywaniu długich dystansów, bo samochód zapewnia rewelacyjny komfort jazdy. Zasługa w tym bardzo wygodnych foteli i imponującej jakości wykończenia kabiny. Można powiedzieć, że GT jest całkiem praktyczny, bo przedmioty o większych rozmiarach, jak narty czy torba golfowa zmieszczą się w przestrzeni bagażowej znajdującej się nad silnikiem.

Dzięki regulowanemu zawieszeniu, którego maksymalne podniesienie zwiększa prześwit do 130 mm, samochód w pełni nadaje się do użytku miejskiego.

Wytrzymałość karbonowej konstrukcji pozwoliła na przeszklenie słupków C, dzięki czemu widoczność do tyłu jest bardzo dobra. Opcjonalny panel dachowy z „inteligentnego szkła” rozjaśnia się i ściemnia za dotknięciem przycisku. Audio firmy Bowers&Wilkins składa się z 12 głośników, w tym średniotonowych wykonanych z kevlaru i subwooferów z włókna węglowego. Kabina pasażerska jest wykończona najlepszej jakości materiałami, a niedługo w ofercie pojawi się nawet kaszmir. To pierwszy raz, kiedy tak ekskluzywna tkanina trafi do seryjnie produkowanego samochodu.

Dzięki strukturze auta wykonanej w całości z włókna węglowego McLaren GT jest najlżejszy w klasie i waży tylko 1530 kg. Z mocą 620 koni krzesanych z 4-litrowej jednostki V8 twin turbo stosunek mocy do masy wynosi 405 KM na tonę. Do przeniesienia 630 niutonometrów na tylną oś służy 7-stopniowa skrzynia z łopatkami na kolumnie kierownicy. W zależności od wybranego trybu jazdy samochód może być albo dostojny i wygodny, albo wściekły i głośny.

Do pierwszej „setki” GT rozpędza się w 3,2 sekundy, a do kolejnej w zaledwie 9 sekund! Prędkość maksymalna to 326 km/h.

W salonach McLarena już można składać zamówienia na model GT, a cennik startuje od 237 500 euro. Za ponad milion złotych otrzymamy wersję podstawową, ale po doposażeniu auta cena może sięgnąć nawet 1 300 000 złotych. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec 2019 roku.

Tekst i zdjęcia: Krystian Kaleta