Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Ważny eksperyment dyskontu. Lidl wprowadza do swojej sieci Ciche Wieczory

Lidl postanowił wyjść naprzeciw potrzebom osób wrażliwym na hałas i światło. Sieć wprowadza do swoich godzin specjalny czas na zakupy dla osób autystycznych.
.get_the_title().

Dla osób o cechach autystycznych dużym problemem jest przebywanie w zatłoczonych i głośnych miejscach. Szczególnie trudne są dla nich zakupy w dużych sklepach samoobsługowych, gdzie nadmiar przedmiotów, kolorów i dźwięków jest dla nich po prostu przytłaczający.

Naprzeciw im wychodzi sieć sklepów Lidl, która postanowiła wprowadzić Ciche Wieczory dla osób z autyzmem, czyli czas przeznaczony dla autyków na zakupy bez zbędnego stresu.

Inicjatywa na razie dotyczy sklepów na terenie Irlandii Północnej i ma być wprowadzona w 194 sklepach w całym kraju. Wielkim sukcesem okazała się próba przeprowadzana przez rok w kilku punktach sieci – została ona pozytywnie oceniona przez konsumentów, więc dyskont postanowił rozwinąć ten projekt.

Na czym dokładnie ma polegać wprowadzanie innych standardów sprzedaży dla autyków? W każdy wtorek w godz. 18:00 – 20:00 sklepy będą funkcjonować tak, aby stworzyć warunki do zakupów osobom wrażliwym na hałas i jaskrawe światło. W marketach przede wszystkim zostanie zredukowane oświetlenie. Dodatkowo nie będą ogłaszane komunikaty głosowe czy reklamy, przestanie być odtwarzana muzyka. Zostaną także ściszone sygnały skanerów przy kasach. W wyznaczonych godzinach wszystkie osoby z autyzmem będą mogły wejść na teren sklepu ze swoimi psami-przewodnikami. Będą miały również pierwszeństwo w kolejkach do kas i mogą też liczyć na dodatkową pomoc ze strony sprzedawców.

W sklepach dostępne będą też będą mapki z planem sklepu, które pomogą odnaleźć się wśród licznych regałów – ma to być szczególnie przydatne dzieciom z autyzmem.

Cała akcja ma na celu nie tylko ułatwienie zakupów osobom wrażliwym, ale także poszerzenie świadomości o tym spektrum autyzmu. Irlandzki Lidl będzie współpracować z różnymi organizacjami społecznymi i prowadzić w sklepach akcji informacyjne.

Źródło: extra.ie

Tekst: AR

FUTOPIA