IKEA chce, żebyś nasikała na tę reklamę

„Nasikanie na tę reklamę może zmienić twoje życie” – głosi hasło szwedzkiej kampanii marki.
.get_the_title().

IKEA we współpracy ze szwedzką agencją Åkestam Holst stworzyła zupełnie wyjątkową reklamę. Umieszczona jest w szwedzkim magazynie dla kobiet „Amelia” i na pierwszy rzut oka nie różni się specjalnie od innych reklam firmy. W centrum strony znajduje się zdjęcie przedstawiające łóżeczko dla dziecka SUNDVIK i cena mebla. Napis, który znajduje się u góry strony, wydaje się jednak nieco zaskakujący „Nasikanie na tę reklamę może zmienić twoje życie” – głosi hasło. Na dole strony znajduje się bowiem… test ciążowy.

Kilka kropli moczu wystarczy, aby pojawił się rabat – jednak wyłącznie pod warunkiem, że sikająca osoba rzeczywiście jest w ciąży.

Cała reklama jest testem ciążowym. Zamiast prostej linii wskazującej na pozytywny wynik, jeśli jesteś w ciąży, to IKEA zaoferuje ci rabat na prezentowane łóżeczko. Wszystko w czasie rzeczywistym – tłumaczy agencja Åkestam Holst. Następnie wystarczy pojawić się w sklepie IKEA i pokazać stronę magazynu ze zniżką. Co ciekawe, zniżka na łóżeczko przedstawiona w reklamie jest dostępna dla wszystkich członków IKEA Family, wiec jest to jedynie przypomnienie, że można ją uzyskać, dołączając do klubu IKEA Family.

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. Chcemy je również pokazywać z różnych punktów widzenia. Oczywiście, życie codzienne może być mało ekscytujące, ale zawiera w sobie także te magiczne momenty, które je zmieniają. Chcemy być tam, gdzie dzieje się życie. A co może być bardziej prawdziwego niż oczekiwanie na nowego członka rodziny? Dlatego IKEA Sweden stworzyła reklamę, której adresatami są przyszli rodzice – tłumaczy Paulina Nesteruk, Kierownik ds. Komunikacji Zewnętrznej IKEA Retail Sp. z o.o.

Źródło: Creativity Online

Praca nad techniczną stroną reklamy trwała niemal 4 miesiące.

Punktem wyjścia był znajdujący się w testach ciążowych pasek, który reaguje na hormon gonadotropiny kosmówkowej, zmieniając kolor.

Następnie zadanie polegało na przeskalowaniu tej znanej metody w taki sposób, aby działała w wypadku drukowanej reklamy w rozmiarze A4. W pracę zaangażowane było laboratorium medyczne Mercene Labs.
Promocja jest częścią większej kampanii IKEA, która nosi nazwę „Where Life Happens” i skupia się na życiu w rodzinie. Zasięg najnowszej reklamy jest natomiast ograniczony wyłącznie do Szwecji. IKEA nie planuje przeprowadzenia podobnej akcji marketingowej w innych krajach.

Źródło: Dezeen, Huffington Post

FUTOPIA