8 najlepszych świątecznych reklam – te spoty wzruszą was do łez

Święta coraz bliżej, dlatego wiele marek już wypuściło swoje bożonarodzeniowe reklamy. Ale świąteczne kampanie to już nie tylko szansa na ponadprzeciętne zyski. To także festiwal kreatywności i naprawdę poruszający spektakl. Choć wiele marek nie pokazało jeszcze swoich propozycji, doroczny wyścig na najlepszy spot można uznać za otwarty.
.get_the_title().

1. Misie w kampanii lotniska Heathrow

To jedna z najbardziej wyczekiwanych świątecznych reklam, w której niezmiennie od 2016 roku występują państwo Doris i Edward Bair – urocze pluszowe misie.

Reklama nawiązuje do charakterystycznego w okresie świątecznym motywu powrotu do domu rodzinnego, który jest okazją do wspólnych spotkań.

Udostępniony tydzień temu materiał już zyskał ponad 1 mln wyświetleń. Czy pobije rekord z 2016 roku, kiedy to reklamę obejrzano ponad 5,6 mln razy? Możecie mu pomóc.

2. Elton John w kampanii John Lewis & Partners

Wzruszająca reklama, w której wziął udział sam Elton John, jest hołdem złożonym artyście, który zapowiedział koniec kariery i wystartował z pożegnalną trasą koncertową. Ponaddwuminutowa historia prezentuje jego pasję do muzyki, kolejne etapy z życia i kariery artysty oraz rodzinne momenty, które miały wpływ na rozwój jego talentu.

Muzyczne tło dla filmu stanowi przebój „Your Song”.

Ponad 10 mln wyświetleń spotu już w pierwszym tygodniu emisji wskazuje prawdopodobnego zwycięzcę w tegorocznym wyścigu popularności świątecznych kampanii reklamowych.

3. Magia Świąt według IKEA

Ikea | Lift | Augusto Zapiola from Mercurio Cinematografica on Vimeo.

Tak niewiele potrzeba, by stworzyć wyjątkowy klimat Świąt w każdych warunkach! W świątecznym spocie IKEA pokazuje, że wszelkie problemy można przezwyciężyć, a w niektórych przypadkach magię pomagają tworzyć także przedmioty dostępne dosłownie na wyciągnięcie ręki.

4. Boże Narodzenie nigdy nie wychodzi z mody – Zalando

Zalando w świątecznej reklamie prezentuje historię łączenia pokoleń podczas Świąt i wiąże ją z ideą wspólnego celebrowania, które nigdy nie wychodzi z mody.

To także za sprawą świątecznego ubioru, czujemy się w tym czasie wyjątkowo, a Święta nabierają magii.

Dlatego Zalando pozwala wszystkim bez względu na wiek czy płeć znaleźć odpowiednie produkty, by świętować ze stylem. Ta reklama udowadnia, że odwołanie się do tradycyjnego modelu i emocji związanych z klasycznym przedstawieniem Świąt wciąż ma siłę przyciągania.

5. „The Season of Good Dog” i całkiem dobry pomysł Pedigree

Święta przedstawione z perspektywy czworonogów to pomysł na tegoroczną kampanię znanego producenta karmy dla psów. „The Season of Good Dog” to seria uroczych spotów z psami w roli głównej. W ramach kampanii Pedigree stworzył także świąteczną playlistę dla psów na Spotify.

6. Czujesz to? – Amazon

Pamiętacie śpiewające pudełka z ubiegłorocznego spotu Amazona? W tym roku ten motyw powraca w nowej świątecznej reklamie marki. W wesołym klipie, wykorzystującym energetyzującą piosenkę „Can You Feel It”, pudełka ożywają i przynoszą radość wszystkim, którzy mają z nimi kontakt. Wpadająca w ucho muzyka i zabawny koncept reklamy skutecznie wprawiają w świąteczny nastrój.

7. You Get What You Give – Sainsbury

Tegoroczna kampania sieci hipermarketów z Wielkiej Brytanii jest prosta i skuteczna. Sainsbury zbudowało swoją świąteczną reklamę wokół wzruszającego szkolnego przedstawienia, w którym wykorzystano hit zespołu New Radicals – „You Get What You Give”.

Znajdziecie tu wszystko to, czego można oczekiwać po dobrej kampanii świątecznej – jest słodka, zabawna, a u niektórych może nawet wywołać łzy.

Przepis niemal idealny. Jednak w internecie pojawiły się zarzuty wobec klipu – internauci zaczęli zarzucać sieci, że jest reklama jest łudząco podobna do spotu zrealizowanego przez John Lewis i Waitrose & Partners z września 2018 roku, w którym uczniowie wykonali „Bohemian Rhapsody” Queen. Mały zgrzyt, który jednak nie powinien przekreślić sukcesu tej reklamy.

8. Jesteście gotowi na renifery? – czyli zdrowa przekąska w McDonald’s

Reklama McDonald’s to jak do tej pory prawdopodobnie najbardziej uroczysty spot i bezpośrednie nawiązanie do symbolu Świętego Mikołaja.

Marka wykorzystuje motyw rozwożenia prezentów przez Świętego Mikołaja i jego zaprzęg.

Podczas gdy Mikołaj od wszystkich dzieci dostaje smakołyki, renifery robią się coraz bardziej głodne. Na szczęście po drodze jest McDonald’s, w którym renifery dostaną… zdrową marchewkę. Dlatego w tym roku nie zapomnijcie zostawić przekąski także dla reniferów 😉

Tekst: MM

Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook