Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

5 najpopularniejszych produktów IKEA w historii

Podobno mebel, który znalazł się na pierwszym miejscu, jest sprzedawany co 10 sekund gdzieś na świecie.
.get_the_title().

W zeszłym miesiącu IKEA opublikowała wyniki sprzedaży w minionym roku obrotowym, który zakończył się 31 sierpnia. W ciągu ostanych 12 miesięcy przychody szwedzkiej firmy zwiększyły się o 7,1 proc., przekraczając 34 mld euro. Tak dobry wynik udało się osiągnąć m.in. dzięki dużym wzrostom sprzedaży w Chinach i w Polsce. IKEA ma apetyt na znacznie więcej – do 2020 roku firma chce osiągać przychody na poziomie 50 mld euro rocznie. Żeby to się udało, firma chce rozwijać sprzedaż online, otwierać mniejsze sklepy w centrach miast i wypuszczać na rynek więcej limitowanych kolekcji (takich jak np. kolekcja ANVANDBAR zaprojektowana przez Studio Ganszyniec).

Nie da się jednak ukryć, że lwia część przychodów IKEA wciąż jest generowana przez produkty pozostające w ofercie od kilku dekad – np. fotel POÄNG, który niedawno obchodził 40 urodziny.

Jakiś czas temu serwis Business Insider opublikował listę najpopularniejszych produktów szwedzkiej firmy. Nie opiera się ona tylko i wyłącznie na wynikach sprzedaży (wtedy w rankingu mogłyby się znaleźć meble tylko z jednej, najpopularniejszej kategorii), a raczej pokazuje produkty z kilku najważniejszych kategorii, które od lat są na topie.

5. Skóra owcza LUDDE

Idealnie nadaje się do siedzenia przy kominku lub po prostu na podłodze. Jest niezwykle miękka, trwała i odporna na zabrudzenia. Ta ostatnia właściwość jest w tym przypadku szczególnie ważna, bo skóry owcze nie nadają się do prania w pralce.

4. Seria regałów KALLAX

Kiedy KALLAX zastępował niezwykle popularnego EXPEDITA, wielu fanów marki narzekało. Nowa seria regałów błyskawicznie stała się jednak kolejnym hitem IKEA. KALLAX jest dostępny w bardzo wielu wersjach, więc pasuje do każdego wnętrza. Mebel jest też odporny na zarysowania, a jego kanty mają praktyczne zaokrąglenia zwiększające bezpieczeństwo użytkowania.

3. Seria łóżek MALM

Jedno z najpopularniejszych łóżek w pierwszych mieszkaniach kupowanych lub wynajmowanych przez współczesnych Millenialsów. Występuje w wielu wersjach, najbardziej praktyczna jest ta z przestrzenią do przechowywania w ramie.

2. Fotel POÄNG

Zaprojektowany przez japońskiego designera Naboru Nakamurę POÄNG obchodził niedawno 40 urodziny. Mimo to wciąż sprzedaje się rewelacyjnie, wg danych IKEA klienci kupują około 1,5 miliona tych foteli rocznie. Wygoda, wytrzymałość, bardzo niska cena i prosta, lekka forma to główne przyczyny ponadczasowości produktu.

1. Półka na książki BILLY

Według New York Timesa co 10 sekund ktoś na świecie kupuje półkę z serii BILLY. Dlaczego? Ten produkt jest ucieleśnieniem etosu prostoty, któremu IKEA zawdzięcza globalny sukces. Do tego BILLY wyróżnia się niską ceną i rośnie razem z księgozbiorem (można do niego dokupić dodatkowe – boczne lub górne – moduły).

Najnowszy katalog IKEA 2017 'Dla wszystkich, którzy chcą żyć po swojemu’ możecie zobaczyć tutaj.

FUTOPIA