Starbucks właśnie przetworzył 25 milionów papierowych kubeczków na kawę, udowadniając, że chcieć to móc

Dowód na to, że papierowe kubeczki jednorazowe można zrecyklingować tanio i efektywnie.
.get_the_title().

Starbucks, najbardziej rozpoznawalna sieciówka kawiarni na świecie, postanowiła udowodnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu papierowe kubeczki na kawę jednorazowego użytku można niskim kosztem przetworzyć w kubeczki nadające się do powtórnego wykorzystania.

18 ciężarówek przewiozło 25 milionów kubeczków do papierni w amerykańskim stanie Wisconsin, gdzie zostały wymieszane z wodą i ziemią, tworząc miazgę.

Następnie, za pomocą ponad 2-metrowego przyrządu, oddzielono z niej plastik, chroniący kubeczek przed nadmiernym nasiąkaniem płynem.

Źródło: Fast Company

Powstałe w ten sposób włókna umyto, zmieniono w płachty i przetransportowano do magazynu firmy WestRock, gdzie zmieniono je w karton. Stamtąd trafił on do kolejnego partnera Starbucks, przedsiębiorstwa Seda, które zajęło się nadrukowaniem loga marki na papier i uformowania go na kształt kubków na kawę.

Powszechnie uznaje się, że papierowe kubeczki na napoje i papierowe opakowania jednorazowe są trudne i kosztowne w przetworzeniu.

Dlatego też tak niewiele firm w ogóle je akceptuje. Największym problemem zdaje się być oddzielenie plastikowej wyściółki kubeczków czy opakowań, która chroni je przed nadmiernym nasiąkaniem.

Źródło: Fast Company

Starbucks od dawna pracuje nad innowacyjnym kubkiem na kawę jednorazowego użytku, który byłby nie tylko łatwy, ale i tani w przetworzeniu.

Wspiera też dążenia swoich klientów do bardziej zrównoważonych codziennych zachowań, oferując zniżkę na kawę wszystkim tym, którzy pojawią się w jednej z kawiarni Starbucksa z własnym kubkiem lub termosem.

Udany projekt recyklingu 25 milionów papierowych kubeczków ma sprawić, że więcej zakładów przetwarzania odpadów i papierni zacznie przyjmować tego typu opakowania. Nowe kubeczki na kawę Starbucksa już teraz składają się w 10 proc. z materiału uzyskanego z recyklingu. Do 2022 roku firma zamierza tę liczbę podwoić.

Źródło: Fast Company
Źródło: Fast Company
Źródło: Starbucks
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook