Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Seksizm na opakowaniu… chusteczek higienicznych

Chusteczki higieniczne dla mężczyzn zmieniają nazwę pod wpływem krytyki.
.get_the_title().

Lista produktów z podziałem na płeć rośnie. Oprócz żeli pod prysznic czy maszynek do golenia, na rynku są także dostępne jogurty czy chipsy dla mężczyzn czy piwo dla kobiet. Okazuje się, że marketing płci działa także w przypadku… chusteczek higienicznych. I to nie od dziś.

Amerykańska firma Kleenex istnieje już od niemal stu lat, a od 1956 roku ma w swej ofercie także chusteczki higieniczne dedykowane mężczyznom.

Czym się wyróżniają? Otóż Kleenex Mansize to po prostu większe i mocniejsze chusteczki higieniczne.

Czasy się zmieniają i męski rozmiar chusteczek higienicznych zaczyna brzmieć coraz bardziej seksistowsko. Społeczność Twittera zwróciła ostatnio uwagę na niefortunne nazewnictwo, co zmusiło firmę do zajęcia stanowiska. – [Chusteczki Mansize] pojawiły się w czasach, kiedy duże bawełniane chusteczki wciąż cieszyły się popularnością. Kleenex oferował wyjątkową, jednorazową alternatywę – powiedział rzecznik prasowy firmy Kimberly-Clark, która jest właścicielem Kleenexa.

Duża liczba skarg sprawiła jednak, że firma po ponad 60 latach zdecydowała się na zmianę nazwy i przyznała, że duże chusteczki nie są wyłącznie dla mężczyzn.

Jeszcze w tym roku zmienią one nazwę na Kleenex Extra Large. Potęga Twittera?

SURPRISE