Światowy ekspert w dziedzinie innowacji i design thinking na konferencji w Poznaniu

Profesor Roberto Verganti pomagał budować strategie biznesowe m.in. takim markom, jak Gucci, Ferrari, Samsung czy Ducati. 6 grudnia poprowadzi w poznańskiem centrum Concordia Design wykład i warsztaty, podczas których pokaże jak tworzyć innowacje w świecie przeładowanym nowymi ideami i jak znaleźć te, które faktycznie mają znaczenie.
.get_the_title().

Jeszcze kilka lat temu niemal każda nowa idea była okrzyknięta innowacją. Dziś przez nieograniczony dostęp do informacji i kreatywnych rozwiązań musimy radzić sobie z ich nadmiarem. Pojawia się mnóstwo pomysłów, ale raczej „liftingowanych”, niewiele wśród nich przełomowych rozwiązań. Jak więc wybrać ideę, która naprawdę ma znaczenie i w radykalny sposób wpłynie na nasz biznes, zmieni dotychczasową strategię i kontakt z użytkownikami? Już 6 grudnia, podczas wykładu i warsztatów “Innowacja zmienia znaczenie” organizowanych przez centrum Concordia Design, na to pytanie odpowie prof. Roberto Verganti, doradca w budowaniu strategii biznesowych w oparciu o metodologię design driven innovation m.in. dla takich marek jak Samsung, Ducati, Gucci, Unilever, Barilli, Ferrari czy Alessi.

Wg prof. Roberto Vergantiego, design thinking, modna w ostatnich latach metodologia pracy nad nowymi konceptami, która opiera się na generowaniu jak największej liczby rozwiązań, by następnie rozwijać te najlepsze z udziałem użytkowników i multidyscyplinarnych ekspertów, sprawdza się w innowacji stopniowej, prowadzącej do polepszenia rzeczywistości (produktów i usług). Tymczasem rozwiązaniem na miarę naszych przeładowanych wielością idei czasów jest innowacja radykalna oparta na zmianie znaczenia i szukaniu zupełnie nowych wartości dla usług czy przedmiotów. Rozpoczyna się od manifestacji wizji, która musi być zderzona z wizjami innych osób – najpierw najbliższego partnera, a następnie radykalnych myślicieli, wreszcie zewnętrznych ekspertów i interpretatorów, a na końcu użytkowników. Uczestnicy tego procesu odnajdują unikalne znaczenie produktów czy usług przez doświadczenie i stawianie podstawowych pytań – Dlaczego? Jak? Co?. W ten sposób powstają projekty nie trochę lepsze od istniejących na rynku, lecz ekstremalnie różne, zaspakajające inne potrzeby wcześniej im nieprzypisywane. Z produktów przydatnych rodzą się produkty pożądane, modne, o których mówi się „przełomowe”.

Metodologia Design Driven Innovation – etapy:
1) Wizja indywidualna (kierunek)
2) Para na ringu – pogłębienie wstępnych założeń
3) Krąg radykałów – szukanie nowych kierunków i znaczeń
4) Interpretacja – proces krytyczny wizji
5) Ludzi mówią – testowanie
6) Nowa rzeczywistość

Podczas warsztatów z prof. Roberto Verganitm uczestnicy poznają poszczególne etapy projektowania innowacji. Przede wszystkim będzie to okazja do nauczenia się, w jaki sposób innowacje i poszczególne etapy ich projektowania zastosować w praktyce, np. we własnej firmie, poznają także case study najbardziej obiecujących innowacji wypracowanych dzięki temu procesowi.

Podczas całego wydarzenia będzie też silne odniesienie do polskiego rynku, czyli najlepsze przykłady pokazujące, jak innowacyjne rozwiązania zrewolucjonizowały działanie firm i projektowanie przez nie produkty i usługi. Przedstawi je Anna Wróblewska (szefowa Concordia Konsulting, założycielka niezależnej firmy konsultingowej Metaphor) we wspólnym panelu dyskusyjnym z prof. Roberto Vergantim i szefami kilku firm oraz organizacji, w których procesy innowacyjne zostały zakończone sukcesem, czyli Volkswagen Polska, Urząd Miasta Poznania, Harpo, Alvo, IT Company oraz Gazeta Wyborcza. Jednym z prezentowanych innowacyjnych procesów będzie praca nad strategią Miasta Poznania 2020+, którą zespół Concordia Consulting i Metaphor kierowany przez Annę Wróblewską przeprowadził w ubiegłym roku.

Więcej na temat wydarzenia oraz szczegółowy program konferencji tutaj.

Prowadzący:

prof. Roberto Verganti – profesor w School of Management of Politecnico di Milano, dyrektor Leading’Lab- LEAdership, Design and INnowation Laboratory. Współpracuje z Harvard Business School, Copenhagen Business School I California Polytechnic University. Doradca w European Design Leadershi w Komisji Europejskiej. Jego najnowsza, wydana w 2017 roku książka – “Overcrouded. Designing Meaningful Products in a World Awash with Ideas”, to zbiór metod i narzędzi mówiących o tym, jak kreować przełomowe wizje. Wcześniejsza pozycja – “Design-Driven Innovation: Changing the Rules of Competition by Radically Innovating what Things Mean” – została uznana przez Business Week za najlepszą książkę związaną z designem i innowacjami. Verganti jest również autorem ponad 150 artykułów dla najbardziej znaczących czasopism branżowych, takich jak Harvard Business Review, The Wall Street Journal, The New York Times, Financial Times i Business Week.

Anna Wróblewska – Partner i szef Concordia Design Konsulting – usług doradczych w obszarze innovation&design management. Założycielka Metaphor – firmy partnerskiej, którą tworzy sieć osób o interdyscyplinarnych kompetencjach połączonych ideą humanizacji biznesu. Jedna z pierwszych w Polsce konsultantek Design Management. Od 10 lat zajmuje się budowaniem strategii firm i marek, rozwojem i wdrażaniem nowych produktów oraz usług, usprawnianiem pracy zespołów projektowych w oparciu o autorską koncepcję łączenia kilku metodologii m.in.: design management, design thinking, user experience, service design, coaching w branży wyposażenia wnętrz, fashion, FMCG, IT oraz dla organizacji, instytucji rządowych i pozarządowych. Konsultant w największym w Polsce projekcie dla Firm Rodzinnych. Autorka i kierownik merytoryczny pierwszych w Polsce studiów podyplomowych „Zarządzanie innowacją. Design Management” na Uniwersytecie SWPS. Wykładowca w School of Form. Jest trenerem coachem PCC dyplomowanym przez ICF.

Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook