„Odsłaniamy Tatry” – „Tygodnik Podhalański” walczy z zalewem reklam w przestrzeni publicznej

Akcja gazety może sprawić, że z krajowej zakopianki zniknie przynajmniej część wszechobecnych reklam.
.get_the_title().

Natłok reklam w przestrzeni publicznej zaczyna być coraz bardziej uciążliwy. Choć problem ten miała zlikwidować ustawa krajobrazowa z 2015 roku, w tej kwestii nie widać poważnych zmian. Samorządy na własną rękę próbują walczyć z niechcianymi reklamami – tak jest na przykład w Łodzi, gdzie w przyjęty został kodeks reklamowy regulujący kwestię bannerów i w Poznaniu, gdzie od początku przyszłego roku znikną reklamy wielkoformatowe powyżej 18 metrów kwadratowych.

Jednocześnie w kraju jest wiele miejsc, w których na pierwszy plan wysuwa się natłok billboardów. Jednym z nich jest zakopianka.

Trasa między Krakowem a Zakopanem usiana jest reklamami do tego stopnia, że zasłaniają one górski krajobraz. Problem postanowił właśnie rozwiązać „Tygodnik Pohalański”, ogłaszając akcję „Odsłaniamy Tatry”.

źródo: naszemiasto.pl

„Las reklam po obu stronach jezdni nie tylko szpeci nasz region, ale odbiera nam i turystom to, co w nim najpiękniejsze – widok na Tatry. Z drugiej strony liczba billboardów, ich nagromadzenie i chaos, jaki tworzą, sprawił, że nie pełnią już roli informacyjnej, o co zapewne chodziło ich właścicielom. Władza nie radzi sobie z krajobrazem, weźmy się za to sami” – piszą redaktorzy „Tygodnika Podhalańskiego”.

Pomysł na rozwiązanie tego problemu jest prosty – każdy reklamodawca, który usunie swój billboard z zakopianki, będzie mógł zareklamować się za darmo w czterech wydaniach „Tygodnika Podhalańskiego”.

Warunek jest tylko jeden – należy udowodnić gazecie, że reklama rzeczywiście wisiała na zakopiance przed rozpoczęciem akcji. Mamy nadzieję, że reklamodawcy skorzystają z oferty „Tygodnika Podhalańskiego”, abyśmy wszyscy mogli się cieszyć widokiem Tatr wolnym od reklam!

Zdjęcie główne: twoje-podhale.pl
Tekst: NS

Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook