Budweiser przerobił swoje seksistowskie reklamy z lat 50.

To akcja z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet.
.get_the_title().

Pamiętacie świat wykreowany w serialu „Mad Men”? Przedstawiona tam agencja reklamowa była miejscem, w którym niemal wyłącznie mężczyźni mieli szansę na zdobycie prestiżowego stanowiska. Kobiety zredukowane zostały w większości do roli sekretarek, pań domu czy kochanek. Ten klimat nie odbiega od ówczesnych standardów.

W latach 50. i 60. seksizm był niestety w reklamach na porządku dziennym.

Z okazji Dnia Kobiet amerykańska marka piwa Budweiser postanowiła przerobić trzy ze swoich plakatów reklamowych. „Nasz kraj i kultura ewoluowały z czasem – a reklama powinna to odzwierciedlać. Dlatego w tym roku, ku czci Międzynarodowego Dnia Kobiet, ponownie wyobrażamy sobie nasze reklamy z przeszłości, aby lepiej przedstawić równowagę i wzmocnienie pozycji kobiet” – tłumaczy Budweiser.

„Budweiser połączył siły z #SeeHer, organizacją zajmującą się przedstawieniami kobiet w mediach i reklamach. Dziś tylko 61proc. reklam pozytywnie przedstawia kobiety. Chcemy przyczynić się do tego, aby było to 100 proc. Budweiser dokłada wszelkich starań, aby nasza reklama reprezentowała jednakowo mężczyzn i kobiety i pomaga wyeliminować uprzedzenia ze względu na płeć” – tłumaczy marka. Trójka ilustratorek –  Heather Landis, Nicole Evans i Dena Cooper – przedstawiła swoje wariacje na temat reklam pochodzących z 1956, 1958 i 1962 roku.

Teraz zamiast kobiet usługującym mężczyznom widnieją na nich zupełnie niezależne bohaterki, które mogą się napić piwa z mężem, z koleżankami, a nawet samotnie, relaksując się po ciężkim dniu pracy.

To ostatnie pół wieku temu byłoby pewnie nie do pomyślenia i zdecydowanie nie mogłoby się znaleźć w replikującej patriarchalne wzorce reklamie. Podoba wam się ta akcja? Jak uważacie, które spośród polskich seksistowskich reklam mogłoby się doczekać podobnej przeróbki?

Źródło zdjęć: Budweiser
Tekst: NS

Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook