Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Ariel radzi matkom, aby uczyły synów pomagania w domu

„Czy uczymy naszych synów tego, czego nauczyliśmy nasze córki?” – pyta Ariel w indyjskiej reklamie.
.get_the_title().

Ile obowiązków domowych wykonywaliście będąc nastolatkami? Odpowiedź prawdopodobnie różni się w zależności od waszej płci.

Jak wynika z raportu UNICEF, dziewczęta na całym świecie spędzają aż 40 proc. więcej czasu na wykonywaniu obowiązków domowych niż chłopcy.

Od najmłodszych lat muszą więc wykonywać niewidzialną pracę – taką, za którą nie są ani wynagradzane, ani doceniane. Czas poświęcany przez dziewczyny na wykonywanie obowiązków domowych, chłopcy mogą natomiast wykorzystać tak, jak chcą – na socjalizację, relaks czy naukę. Gdy dorastają, kontrast wcale się nie zaciera, przynajmniej w naszym kraju. Jak wynika z zeszłorocznych badań CBOS, tak zwany partnerski model rodziny w Polsce opiera się przede wszystkim na tym, że małżonkowie pracują. Tymczasem stereotypowy podział ról płciowych wciąż ma się dobrze i w dalszym ciągu to głównie kobiety odpowiadają za sprzątanie, gotowanie czy opiekę nad dziećmi.

Nowa kampania indyjskiego oddziału marki Ariel porusza temat równościowego wychowania, które wpływa następnie na dalsze życie. W 2,5-minutowym spocie oglądamy matkę rozmawiającą przez telefon ze swoją córką. Dowiadujemy się, że zamierza ona rzucić pracę, gdyż nie wyrabia się z obowiązkami domowymi, a jej mąż wcale w nich nie pomaga, bo nie umie. Matka nie może w to uwierzyć – do momentu, kiedy nie rozgląda się wokół siebie.

Kobieta przez całą rozmowę sprzątała w pokoju syna, który nie zamierzał jej w tym wyręczyć, choć znajdował się tuż obok.

Popełniłyśmy błąd. Uczymy kobiety, aby sobie radziły, ale nie uczymy mężczyzn, aby im w tym pomagali – mówi matka i po chwili wręcza synowi kosz z brudnym praniem. Reklama kończy się, gdy wspólnie wrzucają rzeczy do pralki. „Czy uczymy naszych synów tego, czego nauczyliśmy nasze córki?” – pyta na koniec Ariel. Twórcy spotu, który na Youtubie został już obejrzany ponad 5,5 mln razy, mają nadzieję, że uczenie chłopców wypełniania obowiązków domowych przyczyni się do rozwoju partnerskiego modelu rodziny. Co o tym sądzicie?

Tekst: NS

FUTOPIA