Wegański odpowiednik jajka sprzedał się już w USA w ilości odpowiadającej 2 mln kurzych jaj. Niedługo będzie dostępny w Europie

Magazyn Popular Science uznał JUST Egg za jedną ze 100 najlepszych innowacji 2018 roku, a TIME umieścił je na liście 10 najważniejszych ekologicznych produktów ubiegłego roku. To ogromny i w pełni uzasadniony sukces.
.get_the_title().

Wiele firm usiłuje podczepić się pod obecny wege-trend. Powstają produkty żywnościowe, które można bardziej potraktować na zasadzie ciekawostki niż jakiejkolwiek rewolucji w diecie osób niejedzących mięsa. Zwłaszcza, że ich jakość i smak często pozostawiają wiele do życzenia. Producenci zdają się większą uwagę przykładać do wyglądu opakowania i chwytliwości hasła reklamowego, niż prawdziwych potrzeb wegetarian i wegan. Nie ma też co się spodziewać, że za ich produkcją stoi jakiś szczytny cel i filozofia, integralna z koniecznością zmian, czyli ograniczenia mięsa ze względów zdrowotnych i ekologicznych.

Fanpage JUST

Z marką JUST jest inaczej. To kalifornijski startup, który przez wiele lat eksperymentował, badał, szukał rozwiązań, żeby produkt finalny był pełnowartościowy, wyprodukowany zgodnie z zasadami fair trade i tak smaczny, by wszedł do jadłospisu nie tylko wegetarian, ale stanowił również ciekawą, satysfakcjonującą opcję dla mięsożerców.

„Wszystko zaczyna się od narzędzi, których możemy użyć w procesie twórczym” – czytamy na stronie JustForAll.com – „A tak się składa, że mamy ich 300 tysięcy, bo właśnie tyle jest na świecie gatunków roślin, których potencjał do tworzenia z nich lepszych lodów, makaronu, ciastek etc. nigdy nie został wykorzystany”.

Źródło: JustForAll.com

Marka ma w swojej ofercie wegańskie majonezy w różnych smakach, dressingi czy masę ciasteczkową (cookie dough). Ich flagowym produktem zdecydowanie jest jednak wegański odpowiednik jajka – JUST Egg. To płynna mieszanka powstała z fasoli mung. Zawiera ona tyle samo białka, co jajka kurze. Nie posiada cholesterolu, tłuszczy nasyconych ani sztucznych barwników. JUST Egg nie tylko gotuje się i ścina na patelni jak jajko kurze, ale również tak samo smakuje. I choć najpopularniejszym jego użyciem jest jajecznica, to na stronie producenta można znaleźć wiele przepisów i inspiracji to wykorzystania produktu na różne inne pyszne sposoby. Tam również znajduje się szeroko opisana misja firmy, z której wynika jasno – ta marka chce coś zmienić na lepsze – dla ludzi i dla naszej planety.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez JUST (@justforall)

Tym bardziej cieszą nas wieści, że JUST Egg zostało świetnie przyjęte przez Amerykanów. Według statystycznych wyliczeń firmy, do tej pory ich produkt został sprzedany w ilości odpowiadającej 2 milionom jaj kurzych. Wcześniej wegańska mieszanka trafiała głównie do restauracji o takim właśnie profilu jedzenia. Od listopada 2018 roku JUST Egg jest dostępne w wielu sklepach, gdzie po pojawieniu się na półce, w ciągu tygodnia biło na głowę konkurencję – w tym jajka kurze.

Fanpage JUST

A najnowsza dobra nowina jest taka, że firma JUST jeszcze w tym roku zacznie pojawiać się na rynku europejskim. Marka nie ukrywa, że planuje przeprowadzić na naszym kontynencie żywieniową rewolucję.

„Jemy byle co – ważne, żeby dobrze smakowało, a w większości przypadków jeśli coś jest tanie i dobre, to prowadzi do chronicznych chorób i zmian klimatycznych” – czytamy w misji JUST – „(…) Każdego dnia wraz z naszymi ekspertami robimy wszystko, by zwiększyć prawdopodobieństwo, że zanim umrzemy, w każdej społeczności będzie istniał uczciwy, zdrowy i prawdziwy system żywieniowy”.

Pozostaje liczyć na to, że w swojej dystrybucji będą pamiętać o Polsce.

Zdjęcie główne: Fanpage JUST
Tekst: Kinga Dembińska