Nestlé startuje ze swoim roślinnym burgerem – Awesome Burger

Konkurencja na rynku wegańskich burgerów rośnie. Nestlé jako największa na świecie firma spożywcza nie mogła pozostać w tyle. Chce zawładnąć sercami fanów roślinnych burgerów, stając się konkurencją dla odnoszących sukcesy Impossible i Beyond Burger.
.get_the_title().

Beyond Burger trafił na półki Whole Foods już 10 lat temu, a dziś gości w menu wielu restauracji na świecie. Z kolei w lipcu 2016 roku Impossible Burger znalazł się w menu znanej restauracji Momufuku Nishi, a teraz jest o krok od pojawienia się w Burger Kingach w całej Ameryce. Nestlé uznał więc, że to świetny czas, by wprowadzić nowy, konkurencyjny produkt o nazwie Awesome Burger.

Pierwotnie został opracowany przez kalifornijską markę Sweet Earth, którą Nestlé kupiło w 2017 roku.

Współpraca z tak dużą firmą jak Nestlé to świetne rozwiązanie dla naszej firmy, która nie ma jeszcze tak ogromnej wiedzy na temat rozwoju marki i możliwości przetwarzania żywności na większą skalę – mówi Brian Swette, współzałożyciel Sweet Earth.

ŹRÓDŁO: Hardy Wilson

Marka Sweet Earth do tej pory bazowała na bardziej tradycyjnych burgerach warzywnych, które nie próbowały ściśle naśladować mięsa. Jednak z uwagi na fakt, że nie tylko weganie rozsmakowali się w dietach opartych na roślinach, firma zdała sobie sprawę, że musi opracować coś nowego, co w smaku będzie bardziej przypominać mięso.

Podobnie jak w przypadku Impossible i Beyond Burger, nowy burger również ma wygląd oraz smak zbliżony do wołowiny, a na grillu skwierczy jak prawdziwa sztuka mięsa.

Jest bardzo soczysty i ma odpowiednią strukturę. Kolor jest zbliżony do koloru mięsa, a nawet zmienia się się pod wpływem temperatury.

ŹRÓDŁO: SWEET EARTH

W Awesome Burgerze jest 28 gramów białka, czyli o 8 gramów więcej niż w przypadku takiej samej porcji wołowiny, co czyni go zdrowszą burgerową opcją. Wszystko za sprawą bogatego w białko grochu, który jest głównym składnikiem. Firma wybrała groch, a nie soję, częściowo ze względu na fakt, że roślinę można uprawiać lokalnie, a uprawy te mogą przyczynić się do poprawy stanu gleby. Kolejnym kluczowym składnikiem jest pszenica. – Nadaje delikatną i soczystą strukturę, której ludzie oczekują od mięsa – tłumaczy Kelly.

Burger ma 6 gramów błonnika (wołowina nie ma go wcale), jest bogaty w żelazo i witaminę C oraz nie zawiera tłuszczów nasyconych.

Awesome Burger ma się pojawić w sklepach spożywczych, stołówkach uniwersyteckich i restauracjach na terenie Stanów Zjednoczonych jeszcze w tym roku. Wtedy producenci przekonają się, czy konsumenci uznają go za realistyczny wegański zastępnik mięso i zdecydują, czy ich produkt pojawi się także w innych krajach.

ŹRÓDŁO: MCDONALD’S

Od 2017 roku Nestlé jest właścicielem marki wegetariańskich produktów spożywczych Garden Gourmet, która w kwietniu wprowadziła do niemieckich restauracji McDonald’s Incredible Burgera.

W przeciwieństwie do Awesome Burgera jest on wytwarzany z soi oraz pszenicy, ale konsumenci twierdzą, że smakuje dokładnie tak, jak inne kanapki w McDonald’s. – Konkurencja na rynku wegańskich zamienników mięsa nie musi martwić producentów. Na rynku jest jeszcze dużo miejsca dla nowych producentów, których potrzebujemy, jeśli zamierzamy stworzyć solidny sektor mięsny oparty na roślinach – mówi Bruce Friedrich, dyrektor wykonawczy Good Food Institute, organizacji non-profit, która koncentruje się na roślinnej branży spożywczej. – Myślę, że najważniejsze jest to, że w zawrotnym tempie wkraczamy w wegański przemysł spożywczy, a nawet możemy konkurować o żołądki osób jedzących mięso.

Tekst: Marta Mankiewicz

Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook