Co pić o poranku, by poprawić swój metabolizm?

Zdrowie jelit może mieć wpływ na wiele aspektów twojego życia. Jeśli masz niezbyt dobrą perystaltykę jelit, możesz być bardziej narażony na przeziębienie, uczucie lęku lub stan zapalny. Na szczęście istnieją napoje, które mogą poprawić zdrowie jelit.
.get_the_title().

Spożywając pokarmy i napoje dobrze działające na pracę jelit, możesz zmniejszyć ich stan zapalny, pożegnać się z nieprzyjemnymi objawami trawiennymi, takimi jak gazy i wzdęcia, a także zwiększyć swoją odporność.

Napoje przyjazne dla jelit można podzielić na dwie kategorie: napoje probiotyczne i napoje „leczące jelita”.

Napoje probiotyczne zawierają te same bakterie, które naturalnie występują w żołądku, a w dodatku dostarczają szereg pożytecznych minerałów. Napoje te są „wstępnie strawione” w procesie fermentacji, co oznacza, że są bogate w składniki odżywcze i łatwe do strawienia przez żołądek. Druga kategoria to napoje „leczące jelita”. Często zawierają aminokwasy lub inne związki, które mogą leczyć problemy jelitowe. Są szczególnie przydatne w łagodzeniu dolegliwości związanych z takimi chorobami jak zespół jelita drażliwego (IBS) lub zespół nieszczelnego jelita.

Wszyscy pragniemy dobrego zdrowia żołądka, więc warto zapoznać się z najlepszymi pomocnikami w utrzymaniu zdrowej sylwetki. Najlepiej pić je wcześnie rano, ponieważ jest to czas, kiedy jelita szczególnie ich potrzebują.

1. Sok z selera naciowego

ŹRÓDŁO: PIXABAY

Korzyści zdrowotne wynikające z picia soku z selera są ogromne. Jest pełen minerałów, witamin A, C i K oraz jest dobrym przeciwutleniaczem, ale co najważniejsze jest również pomocny w procesie trawienia oraz odchudzania. Zawiera dużo cennego błonnika, wspomaga metabolizm i łagodzi ból żołądka.

Zawiera flawonoid o nazwie luteolina, który, jak udowodniono, hamuje stany zapalne jelit.

Aby seler zachował wszystkie swoje właściwości, najlepiej spożywać go na surowo, więc w postaci soku sprawdzi się idealnie.

2. Kombucha

ŹRÓDŁO: PIXABAY

Kombucha nie bez powodu stała się w ostatnich latach fenomenem.

Słodko-kwaśny, orzeźwiający, musujący napój powstaje ze słodzonej herbaty dzięki fermentacji grzybka herbacianego. Jest bogaty w przeciwutleniacze, zawiera wiele zdrowych bakterii i drożdży.

To napój probiotyczny, co oznacza, że ​​obecne w nim bakterie wspomagają trawienie. By wykorzystać jak najwięcej dobra z kombuchy, najlepiej pić ją schłodzoną i niepasteryzowaną oraz nie zwracać uwagi unoszący się grzybek w napoju grzybek, który może się wydawać mało zachęcający – to właśnie on działa cuda.

3. Sok z aloesu

ŹRÓDŁO: PIXABAY

Jest naturalnym środkiem przeczyszczającym, który może pomóc zmniejszyć stan zapalny i złagodzić dyskomfort u osób cierpiących na zespół jelita drażliwego (IBS). Pomaga w przypadku zaparć i przyczynia się do regulacji pH żołądka, więc może być stosowany w leczeniu nieżytu żołądka oraz stanów zapalnych układu pokarmowego.

Warto wiedzieć, że ze względu na właściwości przeczyszczające może powodować dyskomfort trawienny u tych, którzy nie są do niego przyzwyczajeni.

4. Koper włoski

ŹRÓDŁO: PIXABAY

Nasiona kopru włoskiego są tradycyjnym środkiem zwalczającym niestrawność i wzdęcia.

Koper ma pewne właściwości moczopędne, które pomagają w detoksykacji. Nasiona kopru są również pomocne w przyspieszaniu metabolizmu. Wystarczy wymieszać łyżeczkę nasion kopru włoskiego w wodzie i pozostawić na noc. Odcedzić i wypić przygotowany napój następnego dnia.

5. Nasiona kminu rzymskiego

ŹRÓDŁO: PIXABAY

Kminek jest znany z tego, że wpływa na poprawę metabolizmu, przyspiesza trawienie, likwiduje wzdęcia i pomaga we wchłanianiu pokarmu, a przy zbalansowanej diecie może pomóc również w utracie wagi.

Jest również pomocny w tłumieniu głodu i przyspieszaniu procesu spalania tłuszczu.

Namocz 2 łyżeczki suchych nasion kminku w szklance wody na noc. Dobrze wymieszaj i wypij następnego dnia. Zamiast przyrządzania naparu można też zmiażdżyć kminek w moździerzu i dodawać do potraw.

Zachowanie zdrowia nie jest wcale tak trudne, już zmiana tego, co pijesz może dać ulgę twoim jelitom.

Tekst: Marta Mankiewicz

Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook