Twórca z Trójmiasta nagrodzony na festiwalu w Nowym Jorku za film dla polskiej marki Kukukid

Adrian Chudek, młody, polski reżyser stworzył piękną kampanię dla dziecięcej marki odzieżowej KUKUKID, w której pokazał autentyczną, dziecięcą radość. Doceniło to jury konkursu.
.get_the_title().

Chelsea Fashion & Film Festival przyciąga ludzi związanych z branżą modową – producentów, filmowców, projektantów i artystów. Dodatkowo festiwal zwraca uwagę opinii publicznej na problem handlu dziećmi. Twórcy z całego świata zgłaszają swoje filmy, które są poddawane wstępnej selekcji, a najlepsze z nich otrzymują nominacje i są prezentowane podczas Fashion Week. W tym roku jury główna nagroda Winner Best Art trafiła do Adriana Chudka z Gdyni. Film, za który został doceniony w USA to kampania na sezon jesień-zima 2018 nakręcona dla trójmiejskiej marki Kukukid projektującej ubrania dla dzieci.

Kukukid „CLASSES” AW2018 from Adrian Chudek on Vimeo.

Co w niej niezwykłego? Chudek nie chciał by był to zwykły film modowy prezentujący ubrania, ale spot, w którym pierwsze skrzypce będą grali mali bohaterowie z ich autentycznymi emocjami i spontanicznością.

Praca z dziećmi to niełatwe zadanie, filmowiec potrafił jednak stworzyć na planie doskonałą atmosferę i wprowadzić dzieciaki w świetny nastrój, a jednocześnie sprawić by były nadal skupione. Ciężkie zadanie, ale udało się. Dodatkowym utrudnieniem było to, że równolegle trwała sesja zdjęciowa do lookbooka marki więc kluczowa była elastyczność. Zdjęcia były kręcone w murach I LO w Gdańsku – zwanego przez mieszkańców gdańskim Hogwartem. Sale lekcyjne i korytarze okazały się świetnym tłem dla kolekcji na sezon rozpoczynającego się roku szkolnego, a umiejętność improwizacji i dobrej organizacji czasu pracy reżysera sprawiły, że film nagrano w zaledwie dwa dni.

Młody reżyser swoją przygodę z filmem zaczął już w wieku 17 lat tworząc filmy krótkometrażowe, a jeden z nich został doceniony w konkursie Allegro Short Film na Festiwalu OffPlus Camera 2014. Na co dzień pracuje dla warszawskiej agencji HART&Viewfinder, gdzie tworzy spoty reklamowe dla polskich i zagranicznych marek jak Lexus, Tefal czy Carrefour.

Jakie ma plany na przyszłość? – W przyszłym roku stawiam na powrót do własnych filmów. Na początku roku planuję stworzyć krótkometrażowy film, do którego scenariusz skrzętnie skrywam w szufladzie już od kilku lat. Kto wie, może nawet dostanę się do Cannes? Pod koniec roku na pewno stworzę coś dłuższego.

tekst: Anna Opas

Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook