Patagonia nie chce pieniędzy wynikających z cięć podatkowych Trumpa. Zaoszczędzone 10 mln dolarów przeznacza na ratowanie planety

Firma po raz kolejny udowadnia, że losy środowiska naturalnego znajdują się na szczycie listy jej priorytetów.
.get_the_title().

Patagonia, firma specjalizująca się w odzieży i obuwiu przeznaczonych do aktywności outdoorowych, realizuje różne projekty na rzecz ochrony natury już od 40 lat. To znaczy, że miała takie działania wpisane w swoje DNA na długo zanim tematy dotyczące kryzysu, z jakim mierzy się środowisko naturalne, trafiły na pierwsze strony gazet, a konsumenci zaczęli patrzeć swoim ulubionym markom na ręce. Misją firmy jest bowiem „tworzenie produktów najwyższej jakości przy możliwie minimalnych negatywnych skutkach tego procesu dla środowiska oraz wprowadzanie zmian inspirujących inne biznesy do reagowania na fatalny stan zanieczyszczenia planety”.

Ostatnio pisaliśmy o realizowanej przez Patagonię akcji Worn Wear, która pozwala na zakup lub naprawę używanych produktów marki. Przy tego typu działaniach zawsze znajdzie się grupa uznająca je za sprytny zabieg PR-owy firmy, która niewielkim kosztem robi sobie niezłą reklamę i przyciąga nowych klientów. Patagonia nie zwraca uwagi na takie głosy i konsekwentnie realizuje swoją misję, pokazując swoimi działaniami, jakie ma priorytety.

Ostatnia decyzja firma udowodniła, że nie tylko nie próbuje ugrywać dużej kasy na takich akcjach, ale wręcz przeciwnie – jest ją w stanie wyłożyć na stół w imię walki z degradacją ekosystemu.

Pod koniec listopada Rose Marcario, CEO Patagonii ogłosiła, że w związku z „nieodpowiedzialnym” obcięciem podatków, jej firma mogłaby zaoszczędzić bardzo dużo pieniędzy.

Konkretnie chodzi o sumę 10 mln dolarów i właśnie taką kwotę zobowiązuje się przeznaczyć na ratowanie planety.

Ona potrzebuje tej kwoty zdecydowanie bardziej niż nasz biznes – kwituje decyzję Marcario.

Źródło: Patagonia.com

W oświadczeniu umieszczonym na swojej stronie Patagonia oświadcza, że jej zdaniem sytuacja, w jakiej znajduje się środowisko naturalne jest krytyczna, a powodem tego stanu rzeczy są działania człowieka. Zintensyfikowana emisja gazów cieplarnianych prowadząca do ocieplenie klimatu skutkuje nie tylko topnieniem lodowców czy podnoszeniem się poziomem wód, ale również przedłużającymi się okresami suszy i, co za tym idzie, wymieraniem niektórych gatunków zwierząt. Ponadto pożary, huragany i inne katastrofy naturalne, z którymi ludzkość styka się coraz częściej, wymagają podjęcia natychmiastowych działań.

W takiej sytuacji okrojenie budżetu państwa z zastrzyku finansowego idącego z podatków jest zdaniem Patagonii sytuacją nie do przyjęcia.

Źródło: Patagonia.com

Przypomnijmy, że Donald Trump rok temu ogłosił największe cięcie podatków, jakie miało miejsce w USA w ciągu ostatnich 30 lat. Zakłada ono obcięcie podatku dochodowego od przedsiębiorstw z 35 do 21 proc. oraz ustalenie nowych progów kwotowych dotyczących osób fizycznych.

Przeciwni tym zmianom demokraci uważają, że skorzystają na nich tylko najbogatsi, tymczasem dług publiczny może wzrosnąć w ciągu następnych 10 lat o 1,5 bln dolarów.

Podatki zapewniają ochronę tego co nas otacza i jest niezbędne do życia – zasobów naturalnych, terenów publicznych, całego środowiska – mówi CEO Patagonii. – Administracja Trumpa tnie podatki kosztem dobra naszej planety.

Źródło: Patagonia.com

Firma uważa, że nie należy zaprzeczać takiemu stanowi rzeczy i przyjmować reformy bezrefleksyjnie. Każda odpowiedzialna społecznie korporacja powinna płacić podatki proporcjonalne do swojego sukcesu i zarobków tak, aby wspierać rząd w działaniach na rzecz dobra społeczeństwa i planety.

Dlatego Patagonia 10 mln dolarów, które zostało w jej budżecie w związku z tymi zmianami, przekazuje organizacjom i stowarzyszeniom działającym na rzecz ochrony wód, ziem czy powietrza, starając się przeciwdziałać kryzysowi klimatu.

„W przedświątecznym okresie dawania prezentów, my robimy prezent planecie, naszemu jedynemu domowi, który potrzebuje tych pieniędzy teraz bardziej niż kiedykolwiek przedtem” – ogłasza Patagonia.

Źródło: Patagonia.com

Tekst: Kinga Dembińska

FASHION