Od mody zrównoważonej do współpracy z marką Alexander McQueen. Poznajcie Anielę Fidler

Aniela Fidler. Zapamiętajcie to nazwisko, bo będzie o nim coraz głośniej. Polka właśnie została laureatką konkursu Kering Sustainability Award 2018 i tym sposobem zaznaczyła swoje miejsce na rynku mody odpowiedzialnej.
.get_the_title().

Kim jest Aniela? Studentką na prestiżowym London College of Fashion, współzałożycielką marki Tondo, laureatką konkursu organizowanego we współpracy z marką Alexander McQueen i przede wszystkim Polką, z której warto być dumnym. Aniela wyjechała z Warszawy do Londynu, aby poznawać tajniki rzemiosła. Z czasem okazało się, że to, co kocha najbardziej i to, do czego ma niezłą smykałkę to tworzenie butów na miarę. Siedząc do późnych godzin w szkole, Aniela projektowała kolejne fasony butów i jednocześnie coraz bardziej zagłębiała się w swoją nową pasję.

Jak sama przyznaje, punktem zwrotnym w jej sposobie myślenia, a następnie w sposobie działania, był dzień, w którym uświadomiła sobie, że czas zastąpić zwierzęcą skórę innym materiałem.

Tak narodził się pomysł na wzięcie udziału w konkursie koncernu Kering oraz na założenie marki Tondo, którą współtworzy także Pia Nowak.

Tondo, które wystartuje w pierwszym kwartale 2019 roku, już podgrzewa emocje świetną stroną internetową i pierwszymi modelami butów. Te buty w głównej części składają się niemal całkowicie z materiałów z odzysku, podczas gdy podeszwa to 25 proc. odtworzonych materiałów.

Tondo to w pełni wegańskie modele butów, są więc przyjazne nie tylko dla flory, ale także dla przedstawicieli fauny, z których produkuje się buty skórzane.

Dziewczyny przekonują, że eko i moda zrównoważona wcale nie muszą być nudne i szarobure. Modele butów, które już można oglądać na ich stronie, zachęcają energetyzującymi, soczystymi kolorami i charakternym designem. Ten charakter po części idzie w parze z osobowością Anieli, która w jednym z wywiadów przyznała, że droga do pierwszych sukcesów była trudna i swego czasu prowadziła przez ostre potyczki z przedstawicielami szkoły. Powód? Projektantka otwarcie krytykowała politykę Inditexu, który jest jednym z partnerów London College of Fashion.

Sama porównuje się do innej buntowniczki walczącej o ekologiczną rewolucję, Vivienne Westwood, i nazywa ekologię „nowym punkiem”. Swoim projektem zrównoważonego wykorzystania odpadów podbiła już serca jury prestiżowego konkursu, a zapowiedź jej marki dobrze rokuje na przyszłość.

Właśnie zaczyna też współpracę z domem mody Alexander McQueen w ramach nagrody w konkursie i jeśli wszystko dobrze pójdzie, materiały przez nią opracowane znajdą się w kolekcji haute couture marki.

To chyba wystarczające powody do tego, żeby wpisać Anielę Fidler na listę osób, które warto obserwować!

Tekst: Malwa Wawrzynek
Zdjęcie główne: sustainable-fashion.com
Zdjęcia użyte w artykule: Tondoshoes Instagram

FASHION