Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Nowe Subkultury: INSTAGIRLS

W dobie Instagrama mnożą się profile bloggerek i microinfluencerek. Charakteryzuje je wspólna dbałość o estetykę swoich kont i dążenie do wymarzonych milionów followersów. Kim są Instagirls? Sprawdźcie w naszym projekcie 'Nowe Subkultury', który stworzyliśmy we współpracy z fotografką Zuzą Krajewską.
.get_the_title().

Czy dawne subkultury mają współczesne odpowiedniki? Postanowiliśmy to sprawdzić – w tym celu ruszyliśmy na ulice Warszawy i przeprowadziliśmy badania w terenie. Do współpracy zaprosiliśmy charakteryzującą się wrażliwym społecznie okiem fotografkę Zuzę Krajewską, która razem z nami odwiedzała skateparki, warszawskie imprezy i mieszkania naszych bohaterów. Okazuje się, że nie istnieją już twarde podziały rodem z lat 90. Młodzi, za pośrednictwem internetu – za pomocą określonej estetyki, hasztagów i podejścia do popkultury – tworzą grupy bardziej rozmyte, które nie wykluczają się wzajemnie. Nadaliśmy każdej z nich autorską nazwę. Oto nowe subkultury według F5.

INSTAGIRLS

Wpływ Instagrama na świat od kilku lat rośnie w siłę. Zasilają go profile blogerek i microinfluencerów. Świat social media to dziewczyny mieszkające w jasnych wnętrzach wypełnionych świeczkami Yankee Candles, czarno-białymi zdjęciami Kate Moss w ramkach i plakatami z cytatami w stylu ’fashion is essential’.

Instagirls ubierają się w podobny sposób, często kierują się wyborem marek wskazanych przez ich odpowiedniczki z innych krajów. Makijaż również gra tu ważną rolę – idealne brwi, usta obrysowane w stylu Kylie Jenner i zwieńczający głowę niechlujny koczek.

To one wiedzą, jak najkorzystniej ustawić się do zdjęcia, jak zrobić perfekcyjną kompozycję produktów i jak przedstawić swoje życie w sposób przypominający bajkę o księżniczce. Pieczołowicie pilnują, żeby wszystkie posty pojawiały się w regularnych odstępach czasu i przedstawiały tę samą estetykę.

Dążą do pozyskania jak największej liczby obserwujących, która sygnalizuje ich status pośród koleżanek z branży. Komunikują się poprzez komentarze i nagrywanie instastories, w których pokazują sceny ze swojej codzienności albo odpowiadają na pytania zadane przez fanów. Przypominają pod wieloma względami wirtualne bractwo – wspierają się, polecają sobie produkty, inspirują się nawzajem. Spośród wielu podobieństw najbardziej łączy je wymarzona droga do miliona followersów.

'Na moim profilu na instagramie można znaleźć trochę mody, podróży oraz moją zajawkę, jaką jest jazda na deskorolce. Instagram to skarbnica inspiracji, można tam znaleźć naprawdę wszystko. Często jest tak że dziewczyny o podobnym wyczuciu, stylu zaczynają się wzajemnie obserwować, potem spotykają się w realnym życiu i okazuje się że świetnie się dogadują.’
Kate Zacharzewska, bloggerka.

zdjęcia:
Zuza Krajewska
bohaterowie:
Kate Zacharzewska
partnerem projektu jest marka Reserved

FASHION