Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Nowa japońska subkultura: Outdoor Style

Nie bez powodu techwear kojarzony jest z azjatyckim stylem. Technologiczne nowości, samurajska prostota i zamiłowanie Japończyków do użyteczności zaowocowało nową subkulturą, w której techwear gra główną rolę.
.get_the_title().

Outdoor Style to trend, który jest coraz bardziej zauważalny we współczesnej Japonii. O co chodzi? O sposób funkcjonowania w mieście i poza jego granicami. Dla Japończyków to, co najistotniejsze to praktyczne rozwiązania i wygoda ponad wszystko, niezależnie czy odpoczywają od pracy na łonie natury, czy może pozostają w mieście i zajmują się bieżącymi sprawami. Outdoor Style tutaj przyjmuje inną niż w Europie definicję.

Techwear jest w Japonii jednym z czołowych trendów. Zauważyć go można zarówno w najbardziej radykalnej, jak i w bardziej casualowej wersji. Ta pierwsza obecna jest na ulicach największych miast, gdzie młodzi tech-ninja kreują najbardziej aktualne tendencje współczesnej mody. Obok nich funkcjonują przeciętni Japończycy, którzy nieraz nieświadomi najgorętszych trendów, w swoich garderobach posiadają prawdziwe techwearowe skarby. Kurtki, kamizelki, buty i akcesoria wykonane z najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów. Pojęcia takie jak GORE-TEX, czy COOLMAX obecne są u Japończyków na porządku dziennym, bo ułatwiają im funkcjonowanie w każdych warunkach.

Hypebeast

Te warunki w Japonii bywają skrajnie różne. Ze względu na specyficzny klimat, Japonia to kraj, w którym lato jest gorące, parne i wilgotne, a zima przenikliwie chłodna. Do tego dochodzi sporo opadów deszczu w skali rocznej, które potrafiłyby uprzykrzyć życie każdej innej nacji. Jednak Japończycy nie narzekają, bo dla nich techwearowy Outdoor Style stał się sposobem na życie.

Zamiast sięgać po nieprzemakalne kurtki wyłącznie podczas wypadu w góry, Japończycy traktują je jako element casualowej garderoby.

Ubrania wpisujące się w trend techwear służą Japończykom do jazdy na rowerze do pracy, do przemieszczania się z miejsca na miejsce podczas deszczowych miesięcy, do spędzania czasu z rodziną na weekendowej wycieczce i do celebrowania piękna natury zamiast rozpaczania nad niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi. Outdoor Style obecny jest w Japonii zarówno w mieście, jak i poza nim. Nie ma tu podziału na ubranie miejskie i ubranie sportowe. Jedno z drugim przenika się w bardzo naturalny sposób.

Kiedy Japończycy decydują się na dłuższą ucieczkę poza miasto, robią to w jak najbardziej komfortowym stylu. Chociaż o Japończykach mówi się, że pracują więcej niż inne nacje i za nic mają sobie prawdziwy odpoczynek, prawda jest taka, że znaczna część społeczeństwa coraz świadomiej podchodzi do kwestii urlopu i odpoczynku. Niektórzy porzucają betonowe miasta na dłużej, izolując się w swoich odpicowanych camperach gdzieś pośrodku japońskich pustkowi. Inni preferują bardziej zrównoważone podejście do work-life balance i wyjeżdżają poza miasto na ściśle określony czas. Niezależnie do tego na jak długo Japończycy opuszczają miasto, zawsze zwracają uwagę na garderobę, która ma im ułatwić i umilić aktywny wypoczynek. Dla nich Outdoor Style to kwintesencja garderoby, bez której żadna walizka nie jest kompletna.

earmuff maniac ❤️ – by @ka.ro.su Modeled by @_nthea

Post udostępniony przez Worldwide Conglomerate. (@techwear_alpha)

Swego rodzaju uzależnienie od komfortowych i praktycznych ubrań sprawiło, że dziś w Japonii można mówić o subkulturze, w której Outdoor Style stał się sposobem na życie. Zaczerpnięty z weekendowych i wakacyjnych wypadów poza miasto, sportowy styl, w którym technologia gra główną rolę wkroczył na ulice wielkich metropolii i tam staje się jedną z odmian techwearowego trendu. Delikatniejszą, bardziej casualową, idealną nie tylko dla trendsetterów, ale też dla każdego Japończyka, który wygodę i komfort ceni sobie ponad wszystko inne.

MW

FASHION