Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Gucci stworzyło swój pierwszy w historii zapach dla obu płci. Twarzą kampanii został Harry Styles

Po 98 latach od powstania marki przyszedł czas na premierę jej pierwszego unisexowego zapachu, Mémoire d’une Odeur.
.get_the_title().

Lubię, kiedy zapach wywołuje pewne emocje. Przywoływanie wspomnień związanych z zapachem działa na każdego. Moja mama zawsze nosiła te same perfumy – pachnące rzymskimi świecami i jaśminem – powiedział Dazed Harry Styles, gwiazda najnowszej kampanii zapachu Mémoire d’une Odeur od Gucci. Perfumy te są najnowszym członkiem rodziny zapachów Gucci.

Alessandro Michele kontynuuje rozszerzanie oferty kosmetycznej marki.

Aby stworzyć Mémoire d’une Odeur, Michele współpracował z Alberto Morillasem – perfumiarskim mistrzem, a także „nosem” pierwszego i najbardziej kultowego zapachu unisex, czyli CK One.

W latach 90. kwestia płci była trochę inaczej rozumiana niż dziś – androgyniczny wygląd był supermodny. Teraz chodzi o coś więcej – o włączenie się do społeczeństwa, akceptację mnogości seksualnej, trudnych do zdefiniowania stylów. Dom mody prowadzony przez Michele rozumie te wszystkie zjawiska, dlatego stworzył te zamkniętye w pięknym zielonym flakonie perfumy. W ich skład wchodzą: rzymski rumianek, nuta indyjskiego jaśminu, piżma i drzewa cedrowego oraz sandałowego. Elementy te łączą się, tworząc obraz bardziej impresyjny niż prawdziwy, mglisty, nieco nieuchwytny, a po założeniu zupełnie nie do opisania.

Twarzami, które poza Harrym wystąpiły w kampanii, są projektantka Harris Reed, Zumi Rosow z zespołu Black Lips, artystka Ariana Papademetropolous, a także była modelka i pionierka trip-hopu Leslie Winer. Zdjęcia zostały zrealizowane we wsi leżącej na północ od Rzymu.

Obraz przedstawia beztroską rodzinę, która żyje bez zahamowań, tworząc razem najlepsze wspomnienia.

Modele tańczą i piknikują w pokrywanych słońcem ruinach Canale Monterano (wioski z ruinami z połowy XVII wieku w tym fontanny z posągiem lwa według projektu Giana Lorenza Berniniego), w ich rodzinnym domu i średniowiecznym zamku Montecalvello.

Kampania i zapach są ściśle powiązane z tematem kolekcji Cruise 2020, która w maju została zaprezentowana na tle starożytnych rzymskich posągów.

Chodzi głównie o cenne wspomnienia, płynność czasu, połączenia między pokoleniami i zjednoczenie wszystkich istot.

Za zdjęcia odpowiada Glen Lunchford, zaś reżyserem jest Christopher Simmonds.

youtube.com
youtube.com

Tekst: Paula Kierzek
Zdjęcie główne: www.instagram.com/guccibeauty/

FASHION