Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Benetton wykorzystał w reklamie prawdziwe zdjęcia uchodźców

Fotografie wykonane zostały podczas akcji ratowniczej na Morzu Śródziemnym.
.get_the_title().

Reklamy Benettona od zawsze kojarzą się z kontrowersją, ale tym razem włoska marka chyba już przegięła. W najnowszej reklamie wykorzystała autentyczne zdjęcia uchodźców.

Fotografie wykonane zostały 9 czerwca podczas akcji ratowniczej francusko-niemieckiej organizacji pozarządowej SOS Méditerranée.

Jedna z nich przedstawia członka organizacji rozdającego kamizelki ratunkowe migrantom na przeładowanej tratwie u brzegu Libii. Na drugiej znajdują się kobiety i dzieci zgromadzone we włoskiej stacji pomocy. Oba zdjęcia umieszczone zostały na Twitterze Benettona z logo marki w prawym dolnym roku.

Organizacja SOS Méditerranée błyskawicznie zareagowała na publikację zdjęć i wydała stosowne oświadczenie na Twitterze. „SOS Méditerranée całkowicie odcina się od tej kampanii, która pokazuje zdjęcie zrobione, gdy nasze zespoły ratowały ludzi w niebezpieczeństwie na morzu. Tragedia ludzka w basenie Morza Śródziemnego nie może być nigdy wykorzystywana do jakichkolwiek celów komercyjnych” – czytamy w nim. Kampanię skrytykował na Twitterze nawet znany z antyimigranckich poglądów szef włoskiego MSW Matteo Salvini.

Benetton mówi, że wszedł w posiadanie zdjęć, kupując je od ich autora, który współpracę z SOS Méditerranée zaczął zaledwie w tym miesiącu.

Pod wpływem krytyki marka zdecydowała się w końcu na usunięcie zdjęcia przedstawiającego uchodźców na tratwie.

Źródło: The New York Times

FASHION