Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Basquiat x Diamond Supply

Chociaż Basquiat sam nie wierzył, że jego sztuka przetrwa dłużej niż on i chociaż od jego śmierci minęło wczoraj dokładnie 30 lat, współczesne brandy odzieżowe nadal nie przestają zabiegać o prawa do wykorzystania jego dzieł w swoich limitowanych kolekcjach.
.get_the_title().

Do sporego już grona brandów dołączyła właśnie odzieżowa marka Diamond Supply Co., która z okazji 20-lecia istnienia wydała limitowaną kolekcję z dziełami Basquiata w roli głównej. Kolekcja zbiegła się z 30 rocznicą śmierci nowojorskiego artysty, który pomimo młodego wieku (27 lat) już za życia zdołał zachwycić nowojorską śmietankę i znawców współczesnej sztuki. Połączenie afrykańskich motywów, graffiti, wolnej ekspresji i sztuki ulicy szybko stało się wyznacznikiem wyjątkowych i unikatowych dzieł młodego chłopaka z Brooklynu.

hypebeast.com

Dzisiaj Basquiat wymieniany jest na równi z najważniejszymi współczesnymi artystami, a marki takie jak Reebok, Supreme czy Etnia Barcelona chętnie inspirują się jego sztuką. W zeszłym roku Basquiat zainspirował nawet kosmetyczną markę Urban Decay, która stworzyła kolekcję kosmetyków do makijażu, której kolory nawiązują do stylu i estetyki artysty.

hypebeast.com
hypebeast.com

Kolorów nie zabrakło także w kolekcji Diamond Supply.

Podkoszulki, bluzy, czapki i kurtki o streetwearowym charakterze doskonale komponują się ze stylem dzieł nowojorskiego artysty.

Jak twierdzi założyciel marki, Nick Diamond, sztuka Basquiata wpisuje się w odważny i niepokorny styl ulicy, który jest także charakterystyczną cechą ubrań z metką Diamond Supply. Na ubraniach z najnowszej kolekcji zobaczymy więc zarówno kolorowe grafiki, jak i czarno białe napisy, które także stanowiły istotny element dzieł Basquiata.

hypebeast.com
hypebeast.com

Tekst: MW

FASHION