F5 TREND BOOK

F5 TREND BOOK 12

Na rynku pojawił się kolejny F5 TREND BOOK. Zobaczcie, co przygotowaliśmy w tym numerze.

Od przynajmniej dwóch numerów myślałem o takim temacie okładkowym. Pomysł musiał dojrzeć, bo próba opisania tego, co się dzieje aktualnie w mediach, to duże wyzwanie. Musieliśmy przyjąć odpowiednią perspektywę i punkt wyjścia. W końcu wzięliśmy byka za rogi i postawiliśmy na kontent, bo to on determinuje całą resztę, tj. kanały dotarcia, rynkowych graczy, codziennych bohaterów. Dlatego na okładce piątka ludzi, którzy go tworzą. Yuri Drabent, dyrektor kreatywny socialmediowej agencji Lubię to. Yuri nie tylko skutecznie kieruje biznesem w nowych mediach, ale sam stał się rozpoznawalną marką z przemyślaną i konsekwentną narracją. Entuzjazm i energia wynoszą go daleko poza hermetyczną branżę – tym razem na dach mieszkania jednego z członków kolektywu Abstrachuje TV, twórców najpopularniejszego kanału na polskim YouTube. Chłopaki pokazali, że da się robić popularny kanał, a współpraca komercyjna nie zawsze musi się wiązać ze spadkiem jakości treści. Ostatni bohater to moja skromna osoba, reprezentująca markę F5 i naszą nową platformę www.PolskaKlasaKreatywna.pl, na której gromadzimy przedstawicieli polskiej klasy kreatywnej i pomagamy im opowiadać historie.

Ponadto jak w każdym numerze 3 najbardziej aktualne trendy rynku i kultury. Życzę wszystkim ciekawej lektury. (Konrad Jerin, redaktor naczelny F5)

F5TB12
F5TB12
F5TB12
F5TB12

ANTYINWIGILACJA:

Burza medialna, która rozpętała się w czerwcu 2013 roku po ujawnieniu przez Edwarda Snow- dena praktyk inwigilacyjnych amerykańskiej Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (NSA), uświadomiła przeciętnemu Kowalskiemu, co tak naprawdę się dzieje. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, jak wiele wiedzą o nas współczesne korporacje i różnego rodzaju służby specjalne. W efekcie przez świat przetoczyła się fala protestów w obronie prywatności, a na rynku szybko zaczęło się pojawiać coraz więcej narzędzi i usług pozwalających ją chronić.

F5TB12

#Noir:

Coraz wyraźniej obserwujemy, że mamy do czynienia ze światem dwóch prędkości. Z jednej strony mamy uprzywilejowanych beneficjentów rozwoju cywilizacyjnego, rozumiejących lub chociaż starających się zrozumieć skomplikowaną rzeczywistość, z drugiej dużo liczniejszą grupę wyłączonych z dobrodziejstw naszych czasów, zaburzających sterylny obraz nowoczesnych smart cities. Oni swojej energii nie kierują w startupy, trendy czy selfiesy. Schodzą z wyznaczonego przez popkulturę głównego nurtu i poszukują świata z dala od nauki i rozumu, a bliżej duchowości i metafizyki.

F5TB12

Rozszczepione pokolenie

Widzimy nastolatków przez pryzmat fanpage’y– zepsute, rozpuszczone puste dzieciaki. Wymalowane 13-latki, gangsterzy bez śladu pierwszego zarostu, wzajemne dissy, przekleństwa. Internet nastolatków wydaje się być chaotycznym targowiskiem próżności, pękającym pod naporem dziubków śmietnikiem. Z godną pozazdroszczenia łatwością dostosowują internet do swoich potrzeb używają dziesiątek różnorakich społecznościówek, aby jak najlepiej zaprezentować swoje liczne zalety (nawet te występujące śladowo lub zupełnie wymyślone) i stworzyć wokół siebie ten nieuchwytny nimb oryginalności.

F5TB12

W dalszej części numeru pojawiły się nasze stałe rubryki: Poradnik rynkowy F5 dla Ciebie, do którego ilustracje przygotowała Malwina Konopacka, F5 Startup, F5 Sukces, a także zbiór felietonów, które znajdziecie również na nowej platformie www.PolskaKlasaKreatywna.pl.

F5TB12
F5TB12
F5TB12
F5TB12