F5 TREND BOOK

F5 TREND BOOK 11

Z przyjemnością prezentujemy kolejny numer F5 TREND BOOK. Jako trend numeru wskazaliśmy tym razem RETOŻSAMOŚĆ.

Retożsamość to świadome poszukiwanie swojej tożsamości, albo celowe się do niej odwoływanie. Nie oszukujmy się kultura popularna dobiła do ściany, przez którą przebije się jeżeli doceni to, skąd się wzięła i z czego powstała. Obecnie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, aby tworzyć jakość jutra, musimy spojrzeć za siebie.

W związku z tym na okładce zagościli:

fot. Przemek Dzienis fot. Przemek Dzienis

Wojciech Szpil, prezes zarządu Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO. Od momentu gdy odpowiada za komunikację i marketing spółki, stawia na projekty odwołujące się do tradycji, czerpiące z bogactwa narodowego. Jednym z największych obecnie projektów Totalizatora Sportowego jest rewitalizacja terenu Wyścigów Konnych
Służewiec, perły stołecznej architektury.

fot. Przemek Dzienis fot. Przemek Dzienis

Antonina Samecka i Klara Kowtun, założycielki marki Risk Made in Warsaw. Zdefiniowały siebie jako pokolenie szarej bluzy z kapturem i postanowiły stworzyć ubraniowy manifest pokoleniowy. Udało się! Dzisiaj to jedna z najdynamiczniej rozwijających się niezależnych polskich marek ubraniowych. W zeszłym roku stworzyły m.in. linię odwołującą się do symboliki żydowskiej. Na dresach zagościły gwiazda Dawida, mezuza, hamsa i menora w wydaniu neonowym. 

fot. Przemek Dzienis fot. Przemek Dzienis

Rafał Bauer, przedsiębiorca, wizjoner. Wychował się w warszawskim Śródmieściu. Konsekwentnie buduje ‘nowe’ w oparciu o stare fundamenty. Jego projekty są jak lofty – z jednej strony nowoczesność w służbie funkcjonalności, z drugiej – historyczne elementy budujące wyjątkowy charakter i wizerunek. To on przeprowadził jedną z najbardziej udanych stołecznych rewitalizacji – Soho Factory na warszawskiej Pradze. Miejsce żyje i z roku na rok przyciąga coraz większe zainteresowanie. Ostatnio zaangażowany w relaunch marki Próchnik, której jednym z elementów identyfikacji jest Krzyż Walecznych.

W numerze ponadto:

 

Trend: Content design

Rozwój platform blogowych, sieci społecznościowych, sklepów z aplikacjami oraz innych ‘farm contentu’ doprowadził do demokratyzacji i przyspieszenia produkcji treści (według estymacji SINTEF 90 proc. światowych danych powstało przez ostatnie dwa lata). W takim natłoku informacji i bodźców zawodowym twórcom contentu coraz trudniej przyciągnąć uwagę odbiorców. Dlatego firmy mediowe wciąż szukają alternatywnych modeli biznesowych oraz pomysłów na prezentację i dystrybucję treści.

content design
f5tb11
f5tb11

Trend: Hot-dog i szampan

Podobnie jak filmach, gdzie bohaterowie osadzeni na paradoksie zdobywają największą sympatię widzów, tak w świecie popkultury marki, modele biznesowe oparte na sprzecznościach najłatwiej zdobywają uwagę odbiorców. A ci doceniają i szanują konwencję działającą na ich wrażliwość, dzięki czemu zwykła konsumpcja przestaje być pusta, a staje się manifestem światopoglądowym.

f5tb11
f5tb11

Prezentownik F5 traf #prezentemwpunkt

W te święta chcemy, aby prezenty poczuły się chciane, a obdarowani nimi bliscy szczęśliwi. Nic tak nie psuje atmosfery jak nie trafiony prezent, gorzej, są nawet takie podarunki, którymi można obrazić. Chcemy pomóc naszym czytelnikom uniknąć prezentów, które będą zalegały na dnie szafy lub w piwnicy czekając na kolejną ofiarę. W specjalnie przygotowanym materiale przedstawiliśmy 14 typów osobowości, które najczęściej można spotkać przy wigilijnym stole i dobraliśmy do nich 10 prezentów idealnych. W materiale przedstawimy też miejsca - także te w sieci, do których najlepiej wybrać się na przedświąteczne zakupy.

f5tb11