kulturatechnologiamarkamediaF5 TREND BOOK

F5 TREND BOOK 10

Na rynku pojawił się 10., jubileuszowy numer F5 TREND BOOK. Zobaczcie, co znajdziecie w środku.

Z okazji jubileuszowego, 10. numeru F5 TREND BOOK wyjątkowy materiał główny. Postanowiliśmy zebrać nasze obserwacje ostatnich dziewięciu numerów i skupić się na człowieku 'tu i teraz'. Pokazujemy, jaki jest człowiek tego roku, gdzie spędza czas, co go interesuje, jakimi przedmiotami lubi się otaczać. Wspólnie z ekspertami z różnych dziedzin wskazujemy najbardziej popularne gadżety, produkty, usługi i warszawskie miejsca lato 2013. Na okładkę zaprosiliśmy trzech wyjątkowych ludzi, przedstawicieli gatunku miejskiego: Jacek Granicki (Tede), Rafał Baran, CEO Grey Group Poland i Kamil Prandota-Prandecki, współzałożyciela sandwich baru Meat Love.

f5tb10
for. Robert Ceranowicz for. Robert Ceranowicz
fot. Robert Ceranowicz fot. Robert Ceranowicz

więcej zdjęć z making of cover sesji TUTAJ.

 

W materiale głównym numeru postanowiliśmy skupić się na człowieku ‘tu i teraz’, niejako zebrać to wszystko o czym pisaliśmy przez poprzednie dziewięć numerów i osadzić to w codzienności, w mieście. Naturalny wybór padł na Warszawę, bo ją znamy, tutaj funkcjonujemy, a ona w tym roku tętni kreatywnym życiem jak nigdy wcześniej. Powoli staje się europejskim ‘must see’, metropolią o unikatowej specyfice, na styku mentalności zachodu i wschodu. Bywa trudna, przekorna, za szybka. Kto się w niej najlepiej odnajduje i tworzy jej obraz, który idzie dalej w świat? Paradoksalnie wcale nie ci za szybcy, zorientowani na natychmiastowy zysk. Tak, takich też tutaj mamy, ale o nich nie piszemy - mówi Konrad Jerin, redaktor naczelny F5.

cover story
f5tb10
cover story
cover story

Jak w każdym numerze prezentujemy najważniejsze trendy kwartału. Tym razem są to ALGORYTMY, NOWI MIESZCZANIE i RESTART.

Algorytmy

Zastosowanie algorytmów wyszło poza typowy sektor IT. Zaawansowane metody matematyczne są obecnie stosowane m.in. w branżach takich jak finanse, motoryzacja, ecommerce, biotechnologia, telewizja, architektura, wzornictwo czy nawet sztuka. Oprogramowanie, korzystające z zaawansowanych algorytmów, jest jedynym efektywnym narzędziem analizy danych i prezentacji wyników w zrozumiały sposób. Dzięki temu można przeprowadzać np. skomplikowane symulacje projektowe (architektura) czy wyciągać wnioski dotyczące zwyczajów klientów (ecommerce, telewizja).

f5tb10

Nowi mieszczanie

W erę urbanizacji wkroczyliśmy w 2008 roku, kiedy to po raz pierwszy w historii liczba ludności zamieszkującej miasta przekroczyła liczbę ludności wiejskiej. O ile wiek XX nazywa się stuleciem państw, o tyle wiek XXI określany jest jako stulecie miast. W związku z tym obserwujemy budowanie się nowej klasy społecznej – świadomych mieszczan, pozbawionej negatywnych skojarzeń z pojęciem burżuazji. Młodzi, mobilni, dobrze wykształceni, żyjący w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, traktujący miasto jako środowisko do samorealizacji.

f5tb10

Restart

W czasach obalania dogmatów obserwujemy zrywanie z dotychczasowym podziałem na branże, kategorie produktowe i pola kompetencji. Wyzwolenie i redefinicję modeli biznesowych przeprowadzają największe światowe marki. Przedstawiamy ciekawe restarty, jakich dokonały znane na całym świecie firmy o ugruntowanej pozycji.
 

f5tb10

W dziale LUDZIE nasze flagowe rubryki: F5 STARTUP, gdzie pokazujemy nowe inicjatywy biznesowe i F5 SUKCES, w której pokazujemy historie sukcesu menedżerów, artystów, designerów.

f5tb10
f5tb10

Z przyjemnością na łamach F5 TREND BOOK witamy naszą nową felietonistkę Martę Gessler.

f5tb10

W dziale PRAKTYKA z kolei prezentujemy praktyczne wykorzystanie trendów na rynku polskim przez takie marki jak: PZU, LOTTO, Grey Group Poland i IKEA.

f5tb10
f5tb10
f5tb10
f5tb10

Szczególne podziękowania i słowa uznania dla naszego studia projektowego Super Super. Dzięki!