F5 TREND BOOK

F5 TREND BOOK 06

Dzisiaj na gali Media Trendy odbędzie się premiera wiosennego numeru F5 TREND BOOK.

Mamy ogromną przyjemność zaprezentować Wam już 06(!), wiosenny numer kwartalnika o trendach rynku i kultury F5 TREND BOOK - tym razem w zupełnie nowej makiecie, która mamy nadzieję przypadnie Wam do gustu. Naszym zdaniem tytuł nabrał dzięki niej lekkości i większej przejrzystości. Reszta została taka, jak była. 5 trendów poprzedzonych kierunkami. Na zakończenie dział PRAKTYKA, gdzie prezentujemy przykłady praktycznego wykorzystania trendów na polskim rynku.

KIERUNKI 06

ROZWÓJ ZRÓWNOWAŻONY

Dzisiejszy poziom cywilizacyjny umożliwia taki rozwój, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń. Właśnie tą ideą Londyn wygrał wyścig o prawo organizacji XXX Igrzysk Olimpijskich. Brytyjczycy poszli o krok dalej i z założeń rozwoju zrównoważonego uczynili platformę promocyjną miasta. 

F5 TB 06

MADE IN POLAND

Dość ‘Polski Walczącej’, czas na ‘Polskę Myślącą’ głosił jeden z popularnych na Facebooku postów. Polska przestaje się kojarzyć z obciachem i zaściankowością. Rodzime produkty podbijają rynki międzynarodowe, a polscy projektanci i architekci zdobywają prestiżowe nagrody. ‘Wasz kraj jest budowany przez skrajności kulturowe, poglądowe i polityczne, które wywołują napięcia, przyczyniające się do wzrostu twórczej kondycji kraju’. Tak w 2004 roku Wally Olins, brytyjski specjalista w dziedzinie brandingu, tłumaczył wybór hasła ‘twórcze napięcie’ jako platformy komunikacyjnej do promocji Polski na arenie międzynarodowej. Miał rację!

F5 TB 06

INNOWACJE W HANDLU

Kupowanie jeszcze nigdy nie było tak proste, szybkie, wygodne i… wymagające. Żeby móc korzystać z najnowszych i najbardziej innowacyjnych kanałów sprzedażowych, musimy być wyposażeni w smartfony z szybkim internetem, odpowiednie aplikacje i przede wszystkim wiedzę, jak z tego wszystkiego korzystać. W przypadku gdy tylko ok. 15 proc. światowej populacji dysponuje tymi narzędziami, prezentowane rozwiązania mają  charakter raczej eksperymentalny i trzeba jeszcze poczekać na ich powszechny zasięg.

F5 TB 06

JUNIOR SENIOR

Rozwój medycyny i lepsze nawyki żywieniowe wydłużają nasze życie. Tym samym rośnie aktywność najstarszych grup społecznych i to nie tylko poprzez ustawowe regulacje, podwyższające wiek emerytalny. Na rosnącą aktywność seniorów odpowiada rynek, który oferuje im sprawdzone rozwiązania, dostosowane do ich potrzeb i możliwości. Przede wszystkim jednak starość nie musi się kojarzyć z jesienią życia, o czym sugestywnie przekonuje Krystyna Mazurówna.

F5 TB 06

FUTURE PERFECT

Przyszłość się dokonuje. Dzięki dynamicznemu rozwojowi technologii futurystyczne wizje sprzed dekad w końcu mają szansę na realizację. Prywatne loty kosmiczne, egzoszkielety i odrzutowe plecaki są już dostępne na rynku. Co nas czeka dalej? Według naukowców wkraczamy w czasy, gdy tworzenie jeszcze bardziej zaawansowanych technologicznie materiałów i urządzeń będzie możliwe dzięki przenikaniu się różnych, zdawałoby się odrębnych, dziedzin nauki.

F5 TB 06

Dodatkowo przedstawiliśmy również kilka innowacyjnych, polskich startupów z naszej sekcji www.fpięć.pl/startupy

F5 TB 06