mediaF5 TREND BOOK

F5 TREND BOOK 05 #AR

Zimowa okładka jubileuszowego numeru F5 TREND BOOK została przygotowana w technologii AUGEMENTED REALITY na platformy mobilne.

O AUGMENTED REALITY pisaliśmy wielokrotnie: (1, 2, 3, 4) zarówno w serwisie www.fpięć.pl jak i w F5 TREND BOOK. Jesteśmy przekonani, że w niedługim czasie to narzędzie znajdzie szerokie zastosowanie w branży mediowej i reklamowej. Dlatego postanowiliśmy sami przekonać się o jego możliwościach i zimowy, jubileuszowy numer przygotowaliśmy w tej technologii. Na razie okładka i jedna strona w środku, ale od czegoś trzeba było zacząć.  W kolejnych numerach planujemy więcej tego typu materiałów. Ważny podkreślenia jest fakt, że prezentowane rozwiązanie przewidziane jest na platformy mobilne, dzięki czemu AR zyskuje efektywny i użyteczny wymiar.

AUGMENTED REALITY, czyli rzeczywistość rozszerzona to łączenie ze sobą świata realnego z rzeczywistością wirtualną. W praktyce wygląda to tak, że na obraz rejestrowany kamerą urządzenia mobilnego nakładane są dodatkowe, cyfrowe treści. Pozwala to na przeniesienie przestrzeni wirtualnej i osadzenie jej w wymiarach realnego świata, z uwzględnieniem skali, perspektywy, kontekstu. To wszystko sprawia, że zastosowanie tej technologii staje się multibranżowe. W przypadku prasy papierowej umożliwia to wzbogacenie treści redakcyjnych dodatkowymi elementami cyfrowymi jak np. infografiki, video, podcast. Dodatkowo użytkownik ma możliwość interakcji z wyświetlanymi, wirtualnymi treściami: może przenieść się na linkującą stronę, skomentować, zamówić produkt. – Jako tytuł poświęcony trendom w biznesie i kulturze nie tylko opisujemy nowoczesne, innowacyjne rozwiązania, ale również staramy się je inicjować na polskim rynku. AUGMENTED REALITY otwiera zupełnie nową przestrzeń w komunikacji z konsumentem, którą od przyszłego numeru planujemy również udostępnić naszym reklamodawcom – mówi Konrad Jerin, redaktor naczelny F5 TREND BOOK.

Za przygotowanie kreacji i aplikacji AR odpowiadało warszawskie studio projektowe Bridge, realizujące projekty AR w technologii mobilnej.

Co oprócz AR znalazło się w zimowym numerze F5 TB?

F5 TB ZIMA 2011_12

Jak co kwartał przedstawiliśmy 5 trendów najpełniej opisujących rzeczywistość biznesowo-kulturową:

KIERUNEK KOSMOS

Wchodzimy w nową erę podboju kosmosu. Usługi kosmiczne komercjalizują się, a państwowe agencje kosmiczne widzą w sektorze prywatnym partnera a nie zagrożenie, jak to było dotychczas. Obserwujemy narodziny zupełnie nowego sektora gospodarki, jakim jest kosmiczna turystyka – od kosmodromów, przez statki kosmiczne aż po hotele na orbicie okołoziemskiej.

F5 TB 05 zima

EDUKACJA PONOWOCZESNA

Dynamiczny rozwój cywilizacji a w szczególności informacyjna eksplozja ostatnich lat, powoduje że nasze mózgi muszą się zmierzyć z zupełnie nowymi problemami, ulegając stopniowej transformacji. Wynikiem tego jest rozwijająca się edukacja medialna czyli jeden z elementów nowego modelu kultury 2.0, w dużej mierze ukształtowanej przez technologie i media cyfrowe.

F5 TB 05 zima

THE RISE OF AFRICA

Kontynent bez nadziei – tak dwanaście lat temu określił Afrykę brytyjski tygodnik THE ECONOMIST. Przez ten czas wiele się zmieniło a sześć z dziesięciu najdynamiczniej rozwijających się gospodarek w ciągu ostatniej dekady było z AFRYKI. Według wielu ekonomistów AFRYKA stanie się rzeczywistym i psychologicznym motorem napędzającym poturbowaną w ostatnich latach globalną gospodarkę. Inwestorzy biją się o afrykański rynek.

F5 TB 05 zima

HOMO TECHNICUS

Świat rzeczy i świat ciała nigdy nie były ze sobą tak blisko zintegrowane, jak obecnie. Okazuje się zresztą, że nie musimy sobie nic wszczepiać pod skórę, aby być uznanymi za funkcjonalnych cyborgów. Nieustanne obcowanie z takimi urządzeniami jak smartphone’y na tyle ingeruje w naszą percepcję rzeczywistości i postrzeganie samych siebie, że w istocie już dziś ulegliśmy ‘cyborgizacji w wersji soft’.

F5 TB 05 zima

ANTYDESIGN

W roku 2008 w wywiadzie dla niemieckiego DIE ZEIT PHILIPPE STARCK oznajmił, że ‘design jest martwy’, o on sam wstydzi się swojej materialnej przeszłości. ANTYDESIGN podzielił się na dwa kontrastujące nurty. Pierwszy, za którego reprezentantów można uznać zielonych radykałów, takich jak STARCK, nawołuje do ograniczenia produkcji zbędnych przedmiotów i do skoncentrowania się na projektowaniu świadomym społecznie i ekologicznie. Drugi, przeciwstawny nurt anarchistyczny, narodził się w internecie – naturalnym dla współczesnych 20-latków medium.

F5 TB 05 zima