ReCup – boisko z 50 tysięcy plastikowych kubków po piwie stworzone przez Budweisera

Jednym z głównych sponsorów zeszłorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji był właśnie Budweiser. Nie tylko posprzątał po sobie śmieci, czyli plastikowe kubki po piwie, ale też zrobił z nich niezły użytek.
.get_the_title().

Ostatnimi czasy konsumenci coraz wnikliwiej patrzą firmom na ręce, oceniając ich poczyniania pod kątem tego, czy nie działają na niekorzyść naszej planety. Pod uwagę brany jest nie tylko proces produkcji, ale też to, jak wiele śmieci – zwłaszcza tych plastikowych – generuje dany produkt. Jeśli coś jest nie tak, marka na pewno się o tym dowie, choćby z social mediów, gdzie może znaleźć zdjęcia piętnujące brak ekologicznych rozwiązań i nawołujące zwłaszcza koncerny, mające największy udział w wykorzystaniu plastiku jednorazowego użytku, do wzięcia odpowiedzialności za produkowane przez siebie plastikowe odpady.

Firmy nie pozostają obojętne na tę antyreklamę. Jednym udało się skutecznie wprowadzić proekologiczne zmiany, inne szukają idealnych rozwiązań – które będą praktyczne, ale też nie wpłyną mocno na koszty produkcji i ceny produktów. W międzyczasie muszą jednak działać, bo bierność może być przyczyną kryzysu wizerunkowego. Wie o tym Budweiser, który jako sponsor wielu imprez musi się zmierzyć z tematem użycia plastikowych kubków.

Z braku lepszej alternatywy, postanowił zrobić coś dobrego i dać drugie życie kubkom, które zostały użyte podczas zeszłorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji.

Pomysł jest utrzymany w sportowym duchu, gdyż z 50 tys. zużytych plastikowych kubków po piwie zostało stworzone boisko do piłki nożnej. Nosi ono nazwę ReCup i znajduje się na terenie większego obiektu sportowego stworzonego przez markę – „Budweiser ReCup Arena” w Soczi. To przedsięwzięcie ma zapewnić fanom footballu z Rosji i całego świata podtrzymanie sportowych emocji zapoczątkowanych przez rozgrywki o puchar FIFA. – Mamy nadzieję, że to boisko pozwoli fanom piłki nożnej zapamiętać na dłużej zeszłoroczny turniej. A kto wie – może komuś pomoże w rozpoczęciu piłkarskiej kariery? – komentuje dla thedrum.com przedstawiciel marki.

Póki co na ReCup został rozegrany jeden pokazowy mecz, którego gościem specjalnym był m.in. włoski piłkarz Marco Materazzi. Niebawem miejsce zostanie oddane w ręce mieszkańców Soczi.

TheDrum.com

Warto podkreślić, że nie jest to jednorazowe zagranie marketingowe. Budweiser w swoich proekologicznych działaniach nie poprzestaje wyłącznie na akcjach tego typu.

Już jakiś czas temu marka zapowiedziała, że chce, aby produkcja jej piwa opierała się w stu procentach na użyciu energii odnawialnej.

Deklaruje, że zamierza wprowadzić taką zmianę maksymalnie do 2025 roku. Trzymamy więc kciuki za realizację tego celu, a użytkownikom ReCup życzymy wielu piłkarskich emocji!

Zdjęcie główne: Anheuser-Busch InBev
Tekst: Kinga Dembińska

Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook