Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Przyszłość kosmetyków i przyborów toaletowych bez plastikowych opakowań – 6 marek, które robią coś dobrego dla środowiska

Ruch zero waste w branży kosmetycznej.
.get_the_title().

Rozejrzyj się po swojej łazience. Szybko przekonasz się, że wypełniona jest ona produktami w jednorazowych plastikowych opakowaniach. Od szamponów, poprzez kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała, aż po przybory do makijaż – wszystkie te rzeczy opakowane są w sposób daleki od idei zrównoważonego rozwoju.

Jest wiele marek, które umożliwiają osiągnięcie celu, jakim jest łazienka będąca strefą wolną od plastiku.

Włączają się one w ruch zero waste, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentom, którzy są w pełni świadomi finansowych i ekologicznych konsekwencji nadmiernej ilości plastikowych opakowań w obiegu i chcą z tym problemem aktywnie walczyć. Wybraliśmy 6 z nich, wraz z ich flagowymi produktami.

1. LUSH – szampony w kostkach

Firma LUSH wprowadziła pierwsze szampony w kostkach bez opakowań już w 1988 roku.

Dziś w jej sklepach znaleźć można kolorowe szampony o 26 różnych zapachach.

Tym, którzy obawiają się, że kolorowe kostki pozostawią brudne ślady w łazience, LUSH oferuje metalową puszkę do przechowywania szamponu. Ta, w odróżnieniu od jednorazowych plastikowych butelek, będzie służyć przez lata.

Źródło: what lauren did today

2. Who Gives a Crap – papier toaletowy zapakowany w… papier

Źródło: Who Gives A Crap

Współcześnie więcej osób na świecie posiada dostęp do smartfona niż do czystej, higienicznej toalety. Zwalczanie tego problemu, poprzez wspieranie organizacji charytatywnych zajmujących się budową ubikacji w slumsach w najuboższych regionach świata, jest jednym z celów australijskiej marki Who Gives a Crap.

Produkowany przez nią papier toaletowy jest wolny od barwników czy substancji zapachowych i powstaje w wyniku recyklingu makulatury.

Każda rolka jest zapakowana nie w plastikową folię, ale w cienki papier pakowy, który chroni ją przed wilgocią.

Źródło: Going Green Solutions

3. Humankind – dezodoranty w opakowaniach wielokrotnego użytku

Źródło: PSFK.com

Dezodorant to kolejny produkt, który szybko się zużywa. Jego opakowanie jeszcze szybciej ląduje na wysypisku śmieci, potencjalnie kończąc w wodach oceanów. Marka Humankind oferuje dezodoranty w opakowaniach wielokrotnego użytku, które można zamówić online.

Źródło: Core77

Przy składaniu kolejnego zamówienia należy zaznaczyć, że jest się już w posiadaniu pojemnika.

Od zamówień składanych po raz pierwszy odliczana jest kwota jednego dolara, którą Humankind przeznacza na oczyszczanie oceanów z plastikowych śmieci.

Źródło: Fast Company

4. Ohne – tampony w pełni biodegradowalne

Źródło: The Independent

Ohne to w stu procentach biodegradowalne tampony. Pudełko, opakowanie każdego indywidualnego tamponu, aplikator i karton, w którym produkt przybywa do nabywcy, są wykonane z materiałów łatwo rozkładających się i przyjaznych środowisku.

Źródło: Citizen Femme
Źródło: Women’s Health

5. Antonym – kosmetyki do makijażu w opakowaniach z bambusa

Źródło: oliveandivyblog.com

Antonym to certyfikowana marka organicznych kosmetyków do makijażu, które są wegańskie i nietestowane na zwierzętach. Cienie do powiek, bronzery, róże i pudry zapakowane są w pudełka wykonane z bambusa. Zewnętrzne opakowanie produktów wykonane jest z kolei z papieru pochodzącego z recyklingu.

Źródło: Liberty Green

6. La Pepa Boutique – konopne płatki do demakijażu zero waste

Źródło: Etsy

Marka La Pepa Boutique stworzyła ekologiczną alternatywę dla klasycznych płatków do demakijażu.

Są wykonane z konopi, nadają się do prania i są wielokrotnego użytku.

W zestawie, zapakowanym w papier pochodzący z recyklingu, znajduje się pięć płatków. Produkt jest w stu procentach zero waste.

Źródło: Etsy

Tekst: AO

Zmiany Klimatu