Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

LPP jako pierwsza polska firma przystąpiła do globalnej akcji na rzecz ochrony środowiska

Polski producent odzieży w ramach porozumienia New Plastics Economy Global Commitment, zobowiązał się, że do roku 2025 wykorzystywane opakowania będą w 100% nadawać się do ponownego użycia i poddawać się recyklingowi lub kompostowaniu.
.get_the_title().

New Plastics Economy Global Commitment to porozumienie zainicjowane przez fundację Ellen MacArthur we współpracy z ONZ. Jest wspierane m.in. przez Fransa Timmermansa, Stellę McCartney, czy szefa organizacji WWF Pavana Sukhdev, którzy podpisali list otwarty do przedstawicieli biznesu i rządów apelując o wspólne działania na rzecz eliminacji odpadów i zanieczyszczeń z tworzyw sztucznych u ich źródła.

W ramach międzynarodowego porozumienia już około 400 organizacji, w tym LPP, zobowiązało się do walki z odpadami plastikowymi, które nie podlegają obiegowi zamkniętemu.

materiały prasowe

Przez ponad 25 lat na rynku osiągnęliśmy dojrzałość biznesową i wypracowaliśmy pozycję, która pozwala nam kreować trendy w branży. Przystąpienie do globalnego porozumienia na rzecz racjonalnego zarządzania plastikiem i eliminacji odpadów plastikowych oznacza podjęcie radykalnych działań w stosunkowo krótkim czasie. Jednocześnie to sygnał nadchodzących zmian we wszystkich markach LPP. Nowe zobowiązania względem ochrony środowiska staną się fundamentem naszej strategii rozwoju na najbliższe lata – zapowiada Marek Piechocki, prezes LPP.

Mając świadomość, jaki wpływ wywiera nadprodukcja plastiku na środowisko, LPP podjęło decyzję o wprowadzeniu we wrześniu br. zmian we wszystkich salonach w Polsce polegających na zastąpieniu darmowych toreb foliowych płatnymi torbami papierowymi z recyklingu.

Według producentów opakowań, symboliczna opłata za torbę zakupową to jedna z dobrych praktyk, które sprawdzają się na wielu rynkach.

Widoczny jest jej wpływ na zmianę zachowań konsumenckich i ograniczenie produkcji opakowań z dużą korzyścią dla ochrony środowiska. Dzięki temu klienci rzadziej sięgają po nowe torby i częściej korzystają z tych wielokrotnego użytku.

materiały prasowe

Nie jest to już pierwszy raz kiedy działania LPP są podejmowane w trosce o dobro środowiska.

Tylko w 2018 roku w dwóch milionach sztuk odzieży LPP zastąpiło wykorzystanie konwencjonalnej bawełny odmianą organiczną. W tym samym roku Reserved zadebiutowało z pierwszą kolekcją premium w 40% wykonaną z materiałów ekologicznych, a w 20 największych salonach marki pojawiły się kontenery przeznaczone do zbiórki używanej odzieży.

Tekst: Paula Kierzek
Zdjęcie główne: lppsa.com

Zmiany Klimatu